Harmincöt új autót ígér a Peugeot csoport
A PSA vezetése lezártnak tekinti a 2014-ben bejelentett válságkezelési tervet, hisz évek óta először tavaly már nyereséges volt a cég. Épp ezért Carlos Tavares most új tervet készített, amelynek a további növekedés a célja, és 2021-ig vázolja fel a gyártó jövőjét.

A Push to Pass fantázianevű program – szabad fordításban azt jelenti, hogy nyomd az előzéshez – célja nem elérhetetlen: a versenyképességet szeretné javítani vele a cég vezetése. Ennek érdekében megháromszorozták az elvárt nyereséghányadot, a korábbi 2%-os előirányzat helyett 6%-ot szeretnének elérni 2021-re, bár ez már tavaly majdnem összejött, hisz a forgalom 5%-a volt a profit. Valamivel nagyobb kihívás lesz elérni, hogy emellett a forgalom is az új tervnek megfelelően növekedjen: 2018-ra 10%-kal, 2021-re pedig további 15%-kal számítanak nagyobb bevételre, ez pedig legalább részben eladás-növekedést kell, hogy jelentsen. Emellett persze a prémium-modellek részarányának növelése is segíthet ez utóbbi cél elérésében – ezt a DS márka erősítésével érheti el a PSA.
A harmincöt új modellből 26 lesz személyautó, nyolc haszongépjármű és egy pick-up, bár egyáltalán nem biztos, hogy az új típusok mindegyike a Peugeot-Citroën saját fejlesztése lesz. Tavares bejelentése szerint továbbra is igyekeznek minél hatékonyabban felhasználni a fejlesztésre szánt keretet, ami valószínűleg azt jelenti, hogy továbbra is komolyan támaszkodnak majd az együttműködési megállapodásokra más gyártókkal. A PSA korábbi szövetsége a BMW-vel, a Fiattal és a Mitsubishivel ugyan felbomlani látszik, viszont a Toyotával és a GM-mel továbbra is vannak közös projektjeik.
Elemzők szerint ezzel együtt is aggályos lehet, ha a PSA nem növeli jelentős mértékben a fejlesztésekre fordítható forrásait. A francia cég tavaly 1,8 milliárd eurót költött fejlesztésre, míg például a Volkswagen csoportnál 4,4 milliárdot fordítottak fejlesztésre. Emellett úgy néz ki, a cég még mindig nagyon erősen függ az európai piactól, és az autógyártók között jelenleg a kisebbek közé tartozik: tavaly mindössze 2,97 millió autót adtak el, míg a Renault-Nissan 8,5 milliót, a VW pedig közel tízmilliót. Ez pedig azt jelenti, hogy a PSA egyelőre viszonylag sebezhető, és nemigen látszik, hogy ezen érdemben változtathat az új üzleti terv.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
