A Suzuki is rosszul mérte a fogyasztást, mégsem csalt
A Mitsubishi után most a Suzuki is elismerte, hogy nem a szabvány szerint mérték egyes típusaik fogyasztását, de azt mondják, az eltérés a szabványos méréshez képest elenyésző. Ennek ellenére a Suzuki részvényei hét éves mélypontra kerültek, csak attól, hogy elterjedt, a cég ugyanúgy csalt mint a Mitsubishi, bár azt mondják, hogy erről szó sincs.
Az ügy azzal indult, hogy a Mitsubishi csalási ügyének kipattanása után a japán hatóságok bekérték a többi autógyártó fogyasztási adatait is. Úgy tűnik, egyedül a Suzukinál találtak valamiféle szabálytalanságot, és azonnal elterjedt, hogy a Suzuki is csalt a belpiacos kisautók fogyasztásával. A gyártó elismerte ugyan, hogy nem a szabvány szerint mértek – konkrétabban a méréseket egy szélmentes alagútban végezték – de azt mondják, ez olyan kis eltérést eredményez a szabvány mérések eredményeihez képest, amely a mérési hibahatáron belül esik. Magyarán a kiadott adatok kijavítására nem is lenne szükség.
Az ügynek nem is lenne túl nagy jelentősége, de a Suzuki részvények árfolyama az első hírek megjelenése óta 9,4%-ot zuhant, ami érthető, hisz a cég a japán adókedvezményes kisautók egyik legnagyobb gyártója, amely a piac mintegy harmadát tartja a kezében. A nem szabványos mérési eljárást pedig 16 típusnál alkalmazták 2010 óta, és ezekből az autókból azóta 2,1 millió példány fogyott. A nagy kérdés most az, hogy sikerül-e megnyugtatni a vásárlókat és a befektetőket – egy komolyabb bizalomvesztés a hazai piacon a viszonylag kis méretű cég számára végzetes is lehetne.