A Peugeot-nak komoly múltja van Le Mans-ban, de már öt éve kivonultak a hosszú távú versenyzésből. Ám a cég láthatóan túljutott a válságon, ismét nyereséges, és úgy hallani, a World Endurance Championship szervezői igyekeznek meggyőzni a franciákat, hogy térjenek vissza a versenypályára. Nagy kérdés persze, hogy kész-e a cég befektetni azt az összeget, ami egy új autó fejlesztéséhez és eredményes versenyeztetéséhez kell.
A pletykák az egyik gyári csapat egy névtelenséget kérő alkalmazottjától származnak, aki azt mondja, a PSA csoport kész lenne beruházni 80-90 millió eurót, ám a versenyképességhez inkább olyan 150 millió euróra lenne szükség. Az ad reményt azoknak, akik a Peugeot visszatéréséért szorítanak, hogy Carlos Tavares, a PSA vezérigazgatója közismerten hisz az autósport reklámértékében. Ezért is maradhatott meg a Citroën és a Peugeot sportrészlege még a legmélyebb válsághelyzetben is, és ezért tér vissza a Citroën a rali-világbajnokságra a következő szezonban. A DS márka a Formula E-ben szerepel, a Peugeot Sport pedig most épp a Dakarra koncentrál.
Ha a Peugeot visszatér, az sem történhet meg persze egyik napról a másikra. A versenyképes technika előállítása legalább két évet venne igénybe, azaz 2019 előtt aligha volna esélye a franciáknak futamot nyerni a Porsche és a Toyota gépeivel szemben. A Peugeot 2007 és 2011 között tartott fenn gyári hosszú távú versenycsapatot, amely 2009-ben érte el legjobb eredményét a 908 HDi FAP típussal, amikor az Audikat megelőzve két autójuk futott be az első két helyen Le Mans-ban.