Egy korszak vége: elkészült az utolsó hidrós Citroën
Valamikor a márkát meghatározó különlegességnek számított a hidropneumatikus rugózási rendszer, amely évtizedekkel előzte meg a teljes konkurenciát, ám mára feleslegesen komplikált és drága megoldás lett belőle. A jövőben már nem készülnek Citroënek ilyen futóművel.

Durván két éve dőlt el, hogy a Citroën C5 lesz az utolsó modell, amelyet hidrós futóművel is meg lehet rendelni, és a napokban el is készült az utolsó példány: egy kombi, amelyet a Peugeot csoport Rennes-i üzemében szereltek össze. Ezzel hosszú pályafutás ér véget, hisz a francia márka 1954 óta gyárt autókat a különleges rugózással, amelyben a rugók szerepét gáz játssza, az autó hasmagassága pedig széles határok közt állítható a hidraulikának köszönhetően.
Elsőként még a háború alatti Traction Avant legdrágább változataiba építették – csak hátra – de igazán a DS/ID sorozat tette ismertté, ahol már mind a négy kerék ilyen rugózást kapott. A kivételes stabilitást és menetkényelmet lehetővé tevő rendszer 1955-ben igazi űrtechnikának tűnt, és bár más gyártók is próbálkoztak hasonlóval, csak a Citroënekben terjedt el igazán. Olyan, egész olcsó modellekbe is beépítették, mint a GS vagy a BX, és úgy tűnt, a francia márka soha nem mond le róla – egészen 2015-ig, amikor bejelentették, hogy az aktuális C5-össel együtt a különc futómű ideje is lejárt. Túl drága volt külön gyárat fennartani a speciális alkatrészek előállítására, amelyeket az egész autóiparban csak a Citroën használt, és csupán egy modellben.
A jövőben a Citroën inkább kényelmesre hangolt tekercsrugós felfüggesztéssel és a futómű durva felkoppanását megakadályozó hidraulikus párnákkal igyekszik megteremteni az átlagosnál jobb menetkényelmet. Légrugós futóművet, amely hozza, vagy akár felül is múlja a hidrós rendszer kényelmét és szintszabályzó képességét, a legnagyobb, legdrágább luxusautókhoz és aszfalt-terepjárókhoz lehet rendelni.
Egyelőre az sem egyértelmű, hogy a Citroën bemutatja-e a C5 közvetlen utódját Európában. Egyelőre arra van nagyobb esély, hogy a C5 Aircross SUV veszi át a csúcsmodell szerepét a kínálatban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Forró helyzet: Tesla töltőt akart felgyújtani, végül ő maga is lángra kapott
Újabb támadás ért egy Supercharger állomást az Egyesült Államokban.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
