Minden fontos infó kiszivárgott az új Supráról
A japán Best Car magazin hasábjain szivárgott ki minden fontos információ és néhány leplezetlen kép az új Toyota Supráról. Ha minden igaz, amit a lap leírt, alig van már olyan lényeges részlet, amit ne ismernénk a tizenhat év után visszatérő sportkocsiról.
Ezeket az adatokat és képeket persze érdemes egyelőre fenntartásokkal kezelni, de a képeken látható autót nagyon könnyű azonosítani a tavaly Budapesten is fotózott álcázott prototípussal. A japán újság összehasonlító táblázatot is közöl az eddigi Supra-generációk feltüntetésével, amelyből kitűnik, hogy a korábbiaknál rövidebb, 4,38 méter hosszú lesz a sportautó, 1,85 méteres szélessége viszont a legnagyobb.
Az adatok elsőre hihetőnek is tűnnek, ezek alapján a Toyota jelenlegi kínálatában is el tudjuk helyezni a Suprát. A GT86-nál tizennégy centivel hosszabb, tizeneggyel szélesebb, hárommal pedig alacsonyabb lesz az újdonság, 1496 kilós menetkész tömege pedig bő két mázsával több.
Ami a formatervet illeti, az orr-részben felfedezhetünk némi hasonlóságot a negyedik generációs, 2002-ig gyártott Suprával. Ehhez egy viszonylag rövid, ám karakteres fenék társul, dupla kipufogóvéggel és kacsafarokszerű kialakítással. Nem nehéz belelátni az évekkel ezelőtt bemutatott FT-1 fantáziaautót sem.
A lap információi szerint háromliteres, turbós sorhatost és nyolcgangos automata váltót kap az ötödik generációs Supra. 340 lóerős teljesítménye 5500-as percenkénti fordulatnál jelentkezik, míg 450 newtonméteres csúcsnyomatéka már 1380-tól egészen 5200-ig. Ez nagyjából összhangban van a közös alapokra épülő új BMW Z4-esről hallható adatokkal, abból a csúcsváltozat tudhatja nagyságrendileg ugyanezt.
A Toyota egyelőre nem erősítette meg – igaz, nem is cáfolta – ezeket az adatokat és információkat. Érdemes fenntartásokkal kezelni a kiszivárgott híreket, de hamarosan, a Genfi Autószalonon már biztosabbat is tudhatunk a Supráról.