- Magazin
- Hírek
- Genfi Autószalon 2018
- NexTC
- porsche
- mission e
- cross turismo
- elektromos
- villanyautó
- genfi autószalon 2018
Mindent egyszerre akar a Porsche
Sok mindenre számítottam a Genfi Autószalonra készülve, de arra, amit a Porsche 911 GT3 RS-hez sétálva láttam, végképp nem. A német sportkocsigyártó ugyanis egy ideje reszelgeti már a Mission E elektromos sportkocsit, de még csak a Teslának való beszólogatásig jutottak, szériamodell bemutatásáig nem. Erre most itt egy újabb tanulmány hasonló alapokon: a megemelt Mission E Cross Turismo.
A Teslának szólogat be a Porsche
Egyre közelebb a Mission E villanysportkocsi, így hát jól belerúgnak a Tesla Model S-be.

Az autó vonalvezetése jellegzetesen porschés, bár részleteiben az alap-Mission E-vel sem teljesen azonos. Elég csak ránézni szemből: a mátrix-LED-es fényszórók ugyan megegyeznek, de a Cross Turismo orrán további két lámpatest is helyet kapott. Az első lökhárítót is átdolgozták, másabbak a légbeömlői és az alsó toldaton is módosítottak – utóbbi így illeszkedik a selyemfényű műanyaggal végighúzott küszöbhöz és kerékívhez. A hasmagasságon jól láthatóan emeltek, a húszcolos matt kék felnikre pedig durvább mintázatú, enyhén terepes gumikat tettek.
Nem kicsi autóról van szó, hossza öt centi híján öt méter, szélessége 1,99, magassága 1,42 méter. A terepes Mission E-t egyelőre csak körbekordonozva mutogatják, beülni nem lehet, de kényelmes, belül is tágas négyülésest ígér a Porsche, amely a szabadidősportok kedvelőinek variálható belteret kínál, így akár szörfdeszkát vagy biciklit is be lehet szuszakolni.
Míg a Mission E műszaki adatairól eddig még leginkább csak a találgatások mennek, a Cross Turismónál nem titkolózik a Porsche – részben nyilván azért, mert még annál is sokkal inkább rétegmodellről van szó, amilyet nem nagyon kínál más a piacon.
A 600 lóerős rendszerteljesítményt két villanymotor adja. Ezzel 3,5 másodperc alatt gyorsul százra, de a kétszáz is megvan neki 12 alatt. Azt mondják, folyamatosan gyorsulgatva sem esik vissza a teljesítmény, tartósan is bírja a nagy terhelést. Az összkerékhajtást nyomatékvektorozással mindig az adott körülményekhez igazítja a rendszer. Az adaptív légrugós futómű akár további öt centit is tud emelkedni, az összkerékkormányzás pedig az ügyesebb manőverezhetőséget segíti.
Egy töltéssel összességében 500 kilométeres hatótávot ígérnek – nyilván nem folyamatosan taposva, padlózgatva ad ki ennyit az akkucsomag. A Porsche 800 voltos rendszerének segítségével – gyorstöltővel – tizenöt perc alatt érhető el a kapacitás nyolcvan százaléka, ami így is 400 kilométer. Valószínűtlen, hogy a Cross Turismo sorozatgyártásban megelőzné a Mission E sportkocsit. Egyelőre nem tudni, mikorra juthatnak el a teljesen elektromos Porschék a szériaállapotig.
Rengeteg további friss tartalom a genfi szalonról:
- Keresztben a sikoltó családdal
- 435-tól 639 lóerőig szerénykednek a nyomorult teljesítményadatok, szánalmas, 3,1-4,4 másodperces nullaszázakról beszélünk, és ha ezek után még bírja gyomorral a família, van drift gomb is.
- Toporgó jövő
- Ha egy marslakó a genfi szalon alapján ismerné meg a földi autós kultúrát, simán hihetné, hogy mi, emberek csupa elektromos és hidrogénhajtású kocsival járunk. Képeinken a másik világ.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Erről a teslás adatról kevesebb szó esett – Kecskemét és Sopron az élbolyban
Túlélte Elon Musk dühöngését a Tesla töltőhálózata.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
