A Renault újdonsága már nem is autó
A Renault harmadszor mutat teljesen önvezető tanulmányautót. A tavasszal, Genfben leleplezett EZ-GO volt a polgári személyszállító, az EZ-Pro a csomagszállító változat, a legújabb, az EZ-Ultimo pedig a sofőrös limuzinok luxuskivitelű alternatívája lehet, ha egyszer megvalósul.
A tervezők alapvetően itt is a két, manapság előremutatónak tartott műszaki megoldás, az elektromos hajtás és az önvezető rendszer teljes kihasználásának lehetőségét dolgozták ki. Mivel a villanyhajtás helyigénye egész minimális, és az önvezetés a sofőrt is feleslegessé tenné, tulajdonképp az autó teljes belső tere hasznos tér lehet, ebben az esetben nappali-szerű, forgó fotelekkel és asztalkával berendezett hely, amely munka, társalgás és szórakozás helyszíne is lehet, miközben mintegy mellékesen a jármű halad is.
A lapos egyterű-forma egyébként hozza azt a jellegzetesen renault-s eleganciát, amely egyben annyira eltér mindentől, amit más gyártók mutatnak, és attól is, amit a cég mostanság kínál. Az Avantime és a Vel Satis furcsasága köszön benne vissza. Még a szokásos ablak-lemez felosztás is eltűnni látszik – csak belülről látható, hogy mégis a helyén van –, helyette kétféle szín uralja a jármű megjelenését.
Műszaki adatokat nem közöltek a járműről, de ebben az esetben nem is különösebben érdekesek. Ez a gyártó elképzelése szerint is olyan jármű, amihez a felhasználónak már nem lesz több köze, mint egy repülőgéphez vagy vasúti szerelvényhez. Megrendeli az utazást, eltölt a belső térben némi időt, majd kiszáll, és maga mögött tudja a közlekedés problémáját. Semmilyen szinten nem érintik a részletek, feltéve, ha a jármű hozza a szolgáltató által beígért menetidőt.
Azt valószínűleg a Renault-nál sem tudják még, hogy a mai jövőképből mi valósul meg, de az EZ-Ultimo révén azt igyekszik jelezni a francia cég, hogy felkészülten várják a jövőt.
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- Talán nem elég drága a benzin?
- Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
- Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
- Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.