Én imádom, a magyarok nem: DS
Ha a formák nem elég németesek, ha túl sok a rombusz, ha sokszögekből áll a fél műszerfal, az szinte biztos bukás a Kárpát-medencében, márpedig pontosan ezekkel az elvekkel operál a DS, vagyis a PSA prémiummárkája, és így írható le röviden a legújabb kis SUV, a DS3 Crossback is. Én imádom, önök sajnos nem fogják.

Bár egy éve bemutatták már a családi méretű DS7-et, a vadonatúj DS3 Crossback tervezésekor gurult igazán messzire a gyógyszer. Az alig több mint négyméteres kis SUV hátsó utasteret csak nyomokban tartalmaz. Ha magamhoz állítom be az első üléseket, többé se ki, se be, és hasonlóan picik a hátsó oldalablakok is. Az egész autó annyira bevállalós, olyan nagyon a dizájnról és a merészségről szól, hogy remélem, benépesíti majd Párizs utcáit.
A gyakorlatilag kétszemélyes puffancs megtekintése elsősorban szemből és hátulról ajánlott, csodásak a motorháztető hullámai, a ledmátrix fényszórók és ledes hátsó lámpák is kifejezetten jó karaktert adnak az autónak, de oldalt a B oszlopok, illetve az ablakvágatok kuszasága nekem már egy kicsit sok.
Az utastér prémium minőségű, a kiállított példányokban finom tapintású műanyagok és bőr volt minden, és már az ajtópuffanás, illetve az utána következő síri csend is utal arra, hogy a franciák tényleg mindent beleadtak a zajkomfort fejlesztésébe. Ezen segítenek a speciális ajtótömítések, a zajszigetelő szélvédő, a megszokottnál vastagabb oldalablakok, a vastagabb oldallemezek, illetve az ezek alatt lévő rezgéscsillapító hab alkalmazása. A kis DS kilincsei besimulnak a kaszniba amikor a vezető és az indítókártya eltávolodnak, majd ismét kiemelkednek, ha visszatér az autó gazdája.
A D3 Crossbackhez rendelhetünk elektromos mozgatású, fűtött első ülést masszázsfunkcióval, illetve Focal gyártmányú fedélzeti audiorendszert, több mint ötszáz watt összteljesítménnyel. A vezetéstámogató rendszerek összjátékaként ez a modell 2-es szintű részleges önvezető funkciót is kínál, vagyis a vezető rövidebb időre, főként autópályán elengedheti a kormányt, nem kell tartania a ráfutásos balesettől, sőt, a radaros elven működő érzékelők éjjel-nappal időben észlelik az úttestre lépő gyalogosokat és bringásokat is. Fontos áldás még a parkolássegítő rendszer, amely óránként 30 kilométeres sebességgel haladva segít megtalálni a DS számára megfelelő méretű helyet, majd be is kanalazza oda az autót.
A mini SUV igazi nagy dobása a teljesen elektromos E-Tense alváltozat lesz, amely a jövő év második felében lép piacra, és WLTP-ciklus szerint akár 300 kilométert tehet meg két feltöltés közt, míg fél óra alatt nyolcvan százaléknyi energiát pumpálhatunk bele a megfelelő gyorstöltővel. Ez az 50 kilowattórás akkuval felszerelt, 136 lóerős kis DS 8,7 másodperc alatt gyorsul nulláról százra, mindössze 3,3 másodperc kell neki a városi tempó eléréséhez és fékezéskori visszatáplálással akár a teljes kapacitás húsz százalékát is képes visszanyerni.
Aki továbbra is a fosszilis energiahordozókra bízná magát, az a PSA-konszern aktuális turbós benzinesei és közös nyomócsöves dízelei közül válogathat. A legerősebb 1,2-es benzines 155 lóerős lesz és nyolcfokozatú automata váltót kapcsolnak hozzá, de az olcsóbb DS3-akba hatos kézi váltót és 100, illetve 130 lóerős Puretech motorokat tesznek, és éppen ezt a teljesítménypárost hozzák majd az 1,5 literes dízelek is, melyek megfelelnek a legszigorúbb Euro 6.2 környezetvédelmi normának.
Hogy miért várható, hogy Magyarországon merev elutasítás lesz a DS3 Crossback osztályrésze? Mert kulturálisan, illetve esztétikai preferenciáinkban egy egészen más univerzumhoz tartozunk. Idén szeptember végéig 11 darab DS márkájú új autót adtak el Magyarországon, tavaly 19-et, stb. Persze ezen a helyzeten sokat javít majd, ha majd 2019-től lesz nálunk is hivatalos márkakereskedése is a DS-nek...
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- Talán nem elég drága a benzin?
- Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
- Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
- Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.

Az oldalról ajánljuk
- Belsőség
Így teljesülnek a gyermekkori álmok
Sokan álmodoztunk róla gyermekkorunkban, hogy elindulunk egy híres autóversenyen. Van, aki elindult.
- Hírek
Bejelentették: új vezérigazgató a Nissan élén
Sejteni lehetett, hogy a Honda-Nissan együttműködés kudarca után Makoto Uchida repül. Megvan az utódja.
- Hírek
Gigantikus befektetésre készül a Ford Európában
A cél az egyszerűsítés, a költségcsökkentés és a hatékonyság növelése.
- Hírek
Teherautónak csapódott, majd annak platóján landolt egy motoros Amerikában
Mérföldeken át vitte is tovább a szerencsétleül járt motorost.
- Hírek
Csoda, hogy csak ekkora bajt csinált a részeg kamionos
Az M7-es autópálya egyik pihenőjét zúzta le a horvát sofőr.
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
- Tesztek
Ennél németebb új Opelt nem kaphatszMenetpróba: Opel Grandland PHEV - 2025
Akinek kevés a háromhengeres, vagy nem akar elektromosat, tökéletes opció a PHEV, amit végre vezethettünk is.
- Olajdoktor
Eszi az olajat a Hyundai, rossz olajat töltött bele a márkaszerviz?
A legutolsó szerviz után hirtelen megnőtt az olajfogyasztás. A beletöltött olaj, vagy más lehet a gond?
- Hírek
Szeretnél egy világbajnok F1-es autót? Most vehetsz egyet magadnak!
A csapat 2009-ben történelmet írt azzal, hogy fennállása egyetlen szezonjában azonnal világbajnok lett.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
