Valószínűleg nincs már nagy jövője az Audi sportkocsijának a Porsche mellett, nem is számítottunk rá, hogy még igazítanak rajta, pedig így lesz. Legalábbis erre enged következtetni a Párizsban kiállított új versenygép, az R8 LMS GT3 új változata.
A versenyfestéstől nem is olyan feltűnő az eltérés a jelenlegi modellhez képest, pedig akad néhány. Az új, felül három kis nyílással megbolondított Audi hűtőmaszk, új, a lámpáktól jobban elválasztott első légbeömlők és rövidebb hátsó rész visz újdonságot az összképbe. Nem könnyű megállapítani, hogy mennyit torzít az arányokon a masszív szélesítés, ami nyilván csak a versenygép sajátja, de az autó fellépése így mindenképp erős.
A versenyautót már a 2019-es szezonra szánja az Audi sportrészlege, de a vásárlók már az idén novemberben megkapják a 398 ezer eurós gép első példányait. Ezért lehet, hogy a versenyautón látjuk először azokat a változtatásokat, amelyek később az utcai modellen is megjelennek majd.
Műszaki szempontból nem várható érdemi változás, alapjaiban az 5,2 literes V10-es motort is változatlanul hagyják, olyannyira, hogy a régebbi R8 LMS-ből is lehet majd ilyen újat építeni a gyári frissítőkészlet segítségével, ami a kész autónál jóval olcsóbban, 28 ezer euróért megkapható.
Versenyezni az idén még biztosan nem láthatjuk az R8 LMS új változatát, mivel a homologizációja csak jövő januártól él.
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- Talán nem elég drága a benzin?
- Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
- Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
- Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.