Régi divat a héliumláb
Egyszer, valamelyik német márkánál azt mondták, hogy a vezető nyomasztása akár 15 százalékot is jelenthet a fogyasztásban. Az a baj, hogy a Honda 40-50 százalékot akar kisajtolni az emberből.
A Hondának volt már egy szomorú kísérlete a hibridekkel. Az IMA rövidítésű rendszer érdemei elismeréseként elég hamar megbukott, mivel normál használat mellett a jelzés értékű villanymotorral nem volt képes hozni az elvárt takarékosságot, vezetni sem volt jó. Igaz, ezek nem SUV-k voltak, hanem normál személyautók (Civic IMA), vagy futurisztikus izék, mint az Insight I. és II.

A nemrég ötödik generációba lépett CR-V esetében a 2,2 literes dízel megjelenése óta volt takarékos és nyomatékos alternatívája a benzinmotoroknak, de ennek most vége. Bár látszik a tankolónyílás mellett az Adblue-adalék betöltőjének helye, az új CR-V-ben mégsem lesz dízel. Jelenleg 1,5 literes turbós benzinmotorral árulják 173 vagy 193 lóerős teljesítménnyel, ehhez jövőre érkezik a Párizsi Autószalonon bemutatott hibrid változat.
Nem tudni, mennyire a Toyota példáját követi a Honda, de valószínűleg a darabszámok miatt egyszerűen nem érné meg a sok fejlesztés, emissziós mérés, hatósági jóváhagyatás - egyszerűbb hibridet gyártani egy kétliteres szívómotor köré. Dízelt már csak a Civicben kínálnak.
A Honda csak a rendszer teljesítményét és nyomatékát árulta el (184 LE, 315 Nm), az elektromos rész teljesítménye még nem tudható, de nyilvánvalóan sokkal combosabbnak kell lennie, mint a régieké. Háromféleképpen tud működni: lehet haladni tisztán elektromos módban, hibrid üzemben, illetve nagy tempónál közvetlenül a benzinmotor hajtja a kerekeket, ezek között a vezérlőegység váltogat. Az elv leginkább a Mitsubishi Outlander PHEV-ére hasonlít, leszámítva, hogy a CR-V Hybrid nem tölthető hálózatról, tehát áramot maximum generátor-üzemben, meg fékenergia-visszatáplálással termel.
Hogy épp hány kereket hajt a rendszer, kiviteltől függ, fronthajtásos és összkerekes verzió is lesz belőle. A fronthajtásosra 5,3, az összkerekesre 5,5 literes kombinált fogyasztást ígér a Honda, de ma még nem tudjuk, hogyan viszonyul majd ehhez a valóság, hiszen most egy fajta átmeneti értékeket adnak meg, a régi NEDC és az új WLTP szerint mértek között. A Honda összkerékhajtása az autó alá bekukucskálva teljesen hagyományos, kardántengelyes megoldású, azaz nem épített be hátulra egy extra villanymotort, ahogy a legtöbb hibrid SUV-nál szokás.
A gyakorlatban nem lesz majd nagy különbség a hagyományos és a hibrid CR-V között, leszámítva a digitális műszeregységet, ahol persze zöldellnek a fák, és mindig tudja az ember, hogy épp most tölti az akkukat vagy épp meríti. Az akkucsomagot a csomagtartó padlója alá rejtették, így megszűnt az az elég nagy extra rekesz, ami itt volt a normál CR-V-kben. De ránézésre így is elég tisztességes a csomagtér mérete, pontos adat nincs a térfogatáról. A CR-V Hybrid első példányai 2019 elején érkeznek meg, árát még nem tartalmazza az aktuális árlista.
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- Talán nem elég drága a benzin?
- Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
- Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
- Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
