A Hondának volt már egy szomorú kísérlete a hibridekkel. Az IMA rövidítésű rendszer érdemei elismeréseként elég hamar megbukott, mivel normál használat mellett a jelzés értékű villanymotorral nem volt képes hozni az elvárt takarékosságot, vezetni sem volt jó. Igaz, ezek nem SUV-k voltak, hanem normál személyautók (Civic IMA), vagy futurisztikus izék, mint az Insight I. és II.
A nemrég ötödik generációba lépett CR-V esetében a 2,2 literes dízel megjelenése óta volt takarékos és nyomatékos alternatívája a benzinmotoroknak, de ennek most vége. Bár látszik a tankolónyílás mellett az Adblue-adalék betöltőjének helye, az új CR-V-ben mégsem lesz dízel. Jelenleg 1,5 literes turbós benzinmotorral árulják 173 vagy 193 lóerős teljesítménnyel, ehhez jövőre érkezik a Párizsi Autószalonon bemutatott hibrid változat.
Nem tudni, mennyire a Toyota példáját követi a Honda, de valószínűleg a darabszámok miatt egyszerűen nem érné meg a sok fejlesztés, emissziós mérés, hatósági jóváhagyatás - egyszerűbb hibridet gyártani egy kétliteres szívómotor köré. Dízelt már csak a Civicben kínálnak.
A Honda csak a rendszer teljesítményét és nyomatékát árulta el (184 LE, 315 Nm), az elektromos rész teljesítménye még nem tudható, de nyilvánvalóan sokkal combosabbnak kell lennie, mint a régieké. Háromféleképpen tud működni: lehet haladni tisztán elektromos módban, hibrid üzemben, illetve nagy tempónál közvetlenül a benzinmotor hajtja a kerekeket, ezek között a vezérlőegység váltogat. Az elv leginkább a Mitsubishi Outlander PHEV-ére hasonlít, leszámítva, hogy a CR-V Hybrid nem tölthető hálózatról, tehát áramot maximum generátor-üzemben, meg fékenergia-visszatáplálással termel.
Hogy épp hány kereket hajt a rendszer, kiviteltől függ, fronthajtásos és összkerekes verzió is lesz belőle. A fronthajtásosra 5,3, az összkerekesre 5,5 literes kombinált fogyasztást ígér a Honda, de ma még nem tudjuk, hogyan viszonyul majd ehhez a valóság, hiszen most egy fajta átmeneti értékeket adnak meg, a régi NEDC és az új WLTP szerint mértek között. A Honda összkerékhajtása az autó alá bekukucskálva teljesen hagyományos, kardántengelyes megoldású, azaz nem épített be hátulra egy extra villanymotort, ahogy a legtöbb hibrid SUV-nál szokás.
A gyakorlatban nem lesz majd nagy különbség a hagyományos és a hibrid CR-V között, leszámítva a digitális műszeregységet, ahol persze zöldellnek a fák, és mindig tudja az ember, hogy épp most tölti az akkukat vagy épp meríti. Az akkucsomagot a csomagtartó padlója alá rejtették, így megszűnt az az elég nagy extra rekesz, ami itt volt a normál CR-V-kben. De ránézésre így is elég tisztességes a csomagtér mérete, pontos adat nincs a térfogatáról. A CR-V Hybrid első példányai 2019 elején érkeznek meg, árát még nem tartalmazza az aktuális árlista.
További cikkek a Párizsi Autószalonról
- Talán nem elég drága a benzin?
- Miközben a legnagyobb gyárak már kigurítanak egy-egy széria villanyautót, de a nagy lé a böszme SUV-kból van. Egy félreeső csarnokban viszont a mobilitás új, kísérleti módjai szomorkodnak.
- Új BMW 3-as: ez tényleg ekkora?!
- Hamarosan a 3-as BMW-kben is kötelező lesz a zölden világító EXIT tábla az ajtók fölé, olyan hatalmas a kocsi.