A korábbi ígéreteknek megfelelően a CES-en, Las Vegasban bemutatták a második generációs Nissan Leaf nagyobb hatótávú, e-Plus jelzésű változatát. Ez a gyári adat szerint 364 km-t tehet meg egy töltéssel, és jobban is megy, mint az alapkivitel.
A Leaf második generációját eredetileg 40 kWh-s akkumulátorral mutatták be, amellyel 243 km körüli távolság (EPA szerinti mérés) megtételére alkalmas egy töltéssel. Most viszont elkészült a kezdetektől ígért nagy hatótávú kivitel, 62 kWh-s akkumulátorcsomaggal, valamint 110 helyett 160 kW-os, azaz 150 helyett 218 lóerős motorral.
A nagyobb akkucsomag, azon túl, hogy nagyobb hatótávot jelent, gyorsabban is tölthető: a gyáriak szerint 70 kW a tipikus érték, ami bizonyos körülmények közt 100 kW-ot is elérhet. Így a nagyobb akkumulátor gyorstöltése sem vesz igénybe sokkal több időt, mint az eddig kapható kisebbé: 80%-os töltésig ez is felhúzható durván 40 perc alatt.
Arról egyelőre kevés adatot közöltek, hogy az erősebb villanymotor mennyit javít a Leaf e-Plus dinamikáján: annyit írtak a gyári közleményben, hogy a végsebesség úgy 10%-kal nőtt, 80-ról 120 km/h-ra pedig 13%-kal gyorsul majd jobban a nagyobb akkumulátorral felszerelt kivitel.
Az akkucsomagra nyolc év, vagy 160 ezer kilométer garanciát vállal a Nissan, viszont néhány lényeges adatot egyelőre titokban tartanak. Ilyen, hogy nem tudni, mennyivel lett nehezebb az új Leaf változat, és azt sem, hogy milyen a dinamikája az új motorral.
Az árát is csak Japánban hozták nyilvánosságra, ahol már január folyamán elkezdik forgalmazni: a szigetországban 4 729 320 jen, azaz átszámítva bő 12,1 millió forint lesz az ára adókkal. Az Egyesült Államokban tavasztól, Európában pedig az év közepétől tervezik bevezetni, így később derül ki, hogy felénk mennyiért adják majd, de az alapváltozat itthoni árát – 11,13 millió forint – ismerve az az érzésünk, hogy itthon sem lesz olcsóbb az e-Plus, mint Japánban.