Nem titok, hogy az Audi teljes elektromos modellsorozatot tervez piacra dobni, és a Q4 lehet ennek az első, viszonylag megfizethető árú tagja. Márciusban tanulmányautóként láthatjuk, a gyártásra érett változatát két évvel későbbre ígérik.
A most nyilvánosságra hozott vázlatok látványosan torzítanak: nem kérdés, hogy arányaiban kisebb kerekekre, és alacsonyabban futó övvonalra számíthatunk, de az látszik, hogy hol térnek el a megszokott sablonoktól. Kifejezetten bátor például Audi-mércével a tető lebegő íve – a középső tetőoszlop vizuálisan beleolvad az ablaksorba, és látszólag a hátsó sem ér a tetőig – ahogy a konkáv bordák is a kerekek felett, vagy az orr-rész nagy légbeömlői. A formaterv az Audi koordinátarendszerében alighanem kisebb forradalom, attól elvonatkoztatva viszont egyszerűen csak divatos szabadidőautó-forma, és ennél többre nem is nagyon lesz szükség.
A kérdés alapvetően az, hogy a Q4 E-tron paraméterei milyenek lesznek, és milyen árszínvonalon tudják majd kínálni a típust. Az előbbi kérdésre talán már a tanulmány bemutatása kapcsán, márciusban megkaphatjuk a választ, ám arra, hogy mennyire lehet versenyképes az Audi kisebb elektromos terepjárója, 2021 előtt aligha derül fény.