Váratlanul megmutatták az új Korandót
Az előző Korando a Ssangyong kilábalását jelezte az esztétikai mocsárból: a Rodius és az Actyon után végre egy átlagosan semmilyen autó. Az utódja egy fél fokkal talán kevésbé érdektelen, de ez se fáj, és talán ez a legfontosabb.
A formán azért látszik, hogy igyekeztek valamiféle márkaarculathoz tartani magukat a tervezők: a Rexton, az XLV és a Tivoli karakteréhez hasonló formát rajzoltak ezúttal is. Valószínűtlen, hogy a vonásokat meglátva tömegek iramodnának meg a Ssangyong-kereskedések felé, de nem is a formaterv lesz az eladások akadálya. Egyébként egy nagyjából Nissan Qashqai méretű modellről van szó, viszonylag tágas, 551 literes csomagtartóval, LCD panelekből álló műszerfallal – a műszerek helyén egy 10,25 hüvelykes, középen pedig egy 9 hüvelykes érintésérzékeny panel található – és 1,6 literes 116 lóerős turbódízel motorral.
A Ssangyong egyelőre csak a koreai változatot mutatta meg, de úgy tudjuk, a Genfi Autószalonon, március elején már ott lesz az Európába szánt kivitel is. Nem tudjuk, hogy várható-e érdemi különbség, bár lehet, hogy a piac változása kapcsán nem ártana, ha bemutatnának egy benzines változatot is. Az elődből volt ilyen, 2 literes, 150 lóerős szívómotorral, de nem tudni, hogy ez megfelel-e még az európai előírásoknak.