Battista: nincs szuperebb sportkocsi?
Az Opel Adam és a Ferrari Enzo után itt egy újabb autó, amelyet egy legendás cégalapítóról neveztek el. És Battista Pininfarina alighanem büszke lenne arra, ami a nevét viseli. És nem elsősorban a feleslegesen nagy teljesítmény miatt.
A Pininfarina ma már mindennel foglalkozik, ami az autók tervezésével és gyártásával kapcsolatos, a műszaki tervezéstől a gyártásig, de azért alapvetően a formatervezés szakértője a cég ma is. Ennek a Battista sem mond ellent: elegáns sportkocsi középmotoros arányokkal, bár ennek a kifejezésnek itt pont nincs sok értelme: ahol más autókban a hajtás lakik, ott a Pininfarina sportkocsijában egy óriási, 120 kWh-s Li-ion akkumulátor található.
Ezt a horvát Rimac szállítja, és azon túl, hogy viszonylag nagy kapacitású, a teljesítményleadási képessége is tiszteletre méltó: képes leadni azt a teljesítményt, amit négy villanymotor felvesz. Márpedig ez a négy villanymotor összesen 1900 lóerőt adhat le, és a hatásfokuk nyilván nem 100%-os, azaz az akkucsomag alighanem több mint 2000 lóerőnyi teljesítményt adhat le.
A Pininfarina szerint egyébként akár 450 km megtételéhez is elég lehet az akkumulátorban tárolt energia, ha nem aknázzuk ki az autó képességeit, de aki ilyesmire költ, az nyilván kipróbálja majd néhányszor, hogy milyen 2 másodpercen belül gyorsulni 100 km/h-ra, 12 alatt 300-ra, és egy elektromos sportkocsival átlépni a 350 km/h-t.
A Pininfarina Battista gyártását 2020-ban kezdik el, és összesen 150 példány készül belőle. Ezekből nagyjából egyenlő arányban kap majd Európa, Észak-Amerika, Ázsia és a Közel-Kelet, és legalább 25 helyen hoznak majd létre kereskedéseket, elsősorban olyan világvárosokban, mint New York, Toronto, London, Stuttgart vagy Hong Kong. Árat még nem mondtak, de egy olyan autóért, amely erősebb és ritkább egy Bugatti Chironnál, nyilván hétszámjegyű összeget kérnek majd euróban is, méghozzá aligha egyessel kezdődőt.