A villany-Volkswagenek csúcsa?
A Volkswagen az idei évre ígérte az első szériagyártású I.D. villanyautót, de közben még bővítik a tanulmányautók körét is, amelyek révén felvázolják, hogy milyen választékra számíthatunk. Eddig zömmel kisebb méretű modelleket mutattak, az I.D. Roomzz tanulmány az első igazán nagy testű elektromos járművük.

Ezúttal a formatervben már nincs semmi meglepő: azon túl, hogy tartalmazza az I.D. család közös ismertetőjegyeit, amilyen például a LED-sávokból álló hűtőrács-utánzat és a jellegzetes LED-keretes első lámpák, kicsit jellegtelen konfekció-SUV benyomását kelti. Nem zavaró a látvány, de nem is jellegzetes: egy nagy egyen-VW a sok közül, a megszokottnál talán valamivel lágyabb formákkal.
Nem kizárt persze, hogy ez legalább részben tudatos döntés eredménye: ha sokkal megosztóbb lenne a forma, azzal elriasztanák a vevők egy részét a stratégiailag fontos elektromos modellektől, ami nyilván nem cél.
Furcsaságból tulajdonképp egyetlen egy van, a négy tolóajtó, de ezek várhatóan nem érik meg a szériagyártást. Ugyanakkor szinte biztos, hogy méretben hasonló elektromos VW lesz, már csak azért is, mert az ilyen nagyobb autókért lehet olyan árat kérni, ami még az elektromos hajtás ellenére is kifizetődővé teheti a gyártást. A Roomzz, aminek a neve is a belső tér nagyságára utal, 4,92 méter hosszú, 1,89 méter széles és 1,76 méter magas, a tengelytávja pedig 2,97 méter. Így valamivel tágasabb lehet, mint a Touareg, pedig itt a padlóba építették a 82 kWh-s akkumulátorcsomagot is.
Az autó természetesen az MEB szabvány struktúra eddigi leghosszabb és legszélesebb változata köré épül. A hajtásrendszer két villanymotort tartalmaz, ezek összesen 225 kW, vagyis 306 lóerő leadására képesek. Az autó így akár 6,6 másodperc alatt elérheti a százas tempót, viszont a végsebességét 180 km/h-ra korlátozták. Ez egy ilyen nagy homlokfelületű autó esetében kifejezetten előnyös, hiszen nagyobb tempónál már nagyon gyorsan fogyna a töltés az akkucsomagból. A Roomzz a WLTP szabvány ciklusában mérve elvileg akár 450 km-t is megtehet egy töltéssel, és a gyáriak szerint a 150 kW-os egyenáramú gyorstöltőkkel is kompatibilis, ami azt jelenti, hogy a lemerült akkut 80%-ig nagyjából fél óra alatt fel lehet tölteni.
Néhány részletmegoldáson túl leginkább az autó belsejében érhető tetten a tanulmányautókra jellemző kísérleti jelleg. Az egyetlen LCD panelből álló műszerfal és a minimalista kialakítás is feláldozza a célszerűséget a stílus, a letisztultság kedvéért: ha elkészül a végleges Roomz, az belülről valószínűleg kevésbé lesz spártai. Szintén bizonytalan, hogy az autó képességei közt felsorolt 4-es szintű önvezetés megvalósul-e.
Abban viszont nem érdemes kételkednünk, hogy a VW-nek lesz hasonló méretű elektromos modellje. Ez egyrészt megúszhatatlan, hiszen az efféle drágább modelleknél az elektromos hajtás ára már nem zabálja fel a teljes profitot, másrészt a világ nagy részén most épp az ilyen nagy SUV-k a legdivatosabb járművek.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
