Elektromos raliautót épített az Opel
Kiderült, mi is lapult a lepel alatt a sárga peremű gumikkal: az Opel Motorsport elektromos hajtású versenyautója.
Az ötlet azért különös, mert elvben raliversenyekre szánják, ahol viszonylag hosszan kell nagy tempóban haladni, és ez nem feltétlenül az elektromos hajtás erőssége. Maga a hajtáslánc ráadásul azonos a Peugeot csoport legtöbb villanyautójában alkalmazott rendszerrel: kerek 100 kW-os, azaz 136 lóerős motort és 50 kWh-s akkumulátort tartalmaz. Ez a szériaautóban 330 km-re elég a gyári adat szerint, ám ez átlagos közlekedésre, és nem padlógázas száguldozásra vonatkozik.
A megoldás itt nyilván az lesz, hogy a tervek szerint ezzel a típussal márkakupát indítanak, egyelőre 15 fiatal versenyző számára, így a futamokat az autó képességeihez szabhatják. Nyilván nem lesznek nagyon hosszú gyorsasági szakaszok, és hagynak majd elég időt az akkumulátorok újratöltésére.
A Corsa-e Rally a hajtástól eltekintve olyan, mint a raliautók általában: van benne bukókeret, állítható sportfutómű, és persze minden olyan biztonsági elem, amit az FIA szabályzata előír.
Az versenygéphez képest egyébként mindezzel együtt sem megfizethetetlenül drága: úgy tudjuk, nagyjából 50 ezer euróért, azaz bő 16 millió forintért kínálják majd a versenykész autókat, az első márkakupát pedig már jövőre elindítják Németországban.