Roppant érdekes autóipari időszakban vagyunk, gondoljanak csak bele. A belső égésű motor kvázi eljutott a csúcsra, hogy mekkora teljesítmény jön belőle elő, már szinte csak egy programsor kérdése. A németek például lassan két évtizede gyártanak olyan autókat, amelyekben elektronikusan kordában tartott nyomatékgörbével próbálják óvni a hajtásláncot, hogy legalább a garanciaidőt kibírják.

A másik oldalon viszont ott az egyre erősödő elektromos mobilizáció. Az árak csökkenésével szinte párhuzamosan nő az akkuk kapacitása, ezzel pedig a hatótáv, így egyre közelebb kerül a villanyautó a kompromisszummentességhez. Az a pár év, ami a villanyautónak még kell, hogy kiszorítsa a belső égést, pont ad némi haladékot sok-sok benzin elpancsolására. Ezt az erős kettősséget kevés helyen érezni hangsúlyosabban, mint az Audi standján.
Itt az új RS6, az RS7, S4, S5 S6, vagyis az autópályák egykor dicső bombázói, de a tömeg mégis négy nem létező, és jelenlegi formájukban valószínűleg soha meg nem valósuló elektromos gyösz mellett tolong. A visszafogott érdeklődés a masztodonok iránt valahol érthető, hiszen a bennük lévő technikát már ismerjük: ez a négyliteres V8-as biturbó, amit kisebb változtatásokkal a konszern mindenben használ, ha egy hegyet kell megmozgatni.
Mögötte a jól ismert, remekül behangolt nyolcsebességes ZF-váltó, és Quattro, mint lassan 30 éve minden igazán erős kombi Audi. A beltérben csak az ülések varrása utal a sportosságra, meg az indítógomb körüli piros fény, amúgy ugyanaz a hideg techno, mint a mezítlábas A6-osokban, és nem, a digitális klímapanelt itt sem ússzuk meg. Akinek nem kell a csomagtér, de a hosszan lebukó kupé farra izgul, ugyanezt a technikát az RS7-ben is megkapja.
Ha a vásárló nem akar permanensen rettegni a saját autójától, de szüksége van az erőre, az vehet eggyel szolidabb S modelleket. Van S4, S5, S6, ugyanezek kombiban, mindegyikben közös, hogy Európában csak dízelmotorral lehet megkapni őket. A villanyturbós háromliteres TDI 340 lóerőt köhög ki, bő 700 newtonméternyi nyomatékkal, valószínűleg ezt sem kötéllel kell arrébb húzni, megoldja magától. Lehet fanyalogni a dízelen, de ha ez kell a CO2-kvóta alacsonyan tartásához, akkor ez kell, legalább a V6 T felirat a sárvédőn megmaradt, még ha nem is egészen arra utal, amit megszoktunk.
A túloldalon alig lehet hozzáférni az elektromos koncepciókhoz, az egyik legkevésbé érdekes az AI CON. Ez egy guruló szoba, kormányt hírből sem ismer, az Audi ezzel oldaná meg a jövő nagyvárosainak közlekedését. Van pár jó motívum, de nem különösebben érdekes darab, viszont az látszik rajta, hogy valószínűleg nincs jobb hely a csúcsforgalom átvészelésére. Már csak úgy egy évtized, és a világ szerencsésebb részein meglehet az infrastruktúra a működéséhez, de akkor ötös szintű önvezetésre lesz képes.
Az AI ME egy fokkal megfoghatóbb, bár ez is az Audi jövőjére készül, tisztán elektromos működéssel, önvezetéssel. A beltér tervezésénél valószínűleg elszabadult egy Bauhaus-katalógus, és meg sem tudták állítani, mire nem lett élő futónövény a műszerfal alatt. Ezek után az már meg sem lepett, hogy ugyan kormány van, de képes elrejteni, és egy asztalt tenni a helyére, ha vezetés helyett inkább Fortnite-oznánk.
Az AI TRAIL-t viszont egyből a szívembe zártam, ez elméletileg a jövő terepjáró irányvonalát mutatja meg az Audi szerint, és én lennék a legboldogabb, ha a Q7/8 krumplikat egy ilyenre cserélnék. A tervezők elég sokat nyomhatták a koleszban a HALO-t, így a TRAIL-ben bizony ott a Warthog a játékból, épp csak puska nincs a tetején. Van viszont egy szafarirács, hogy kedvünkre gumipókozhassunk fel bármit és akármit, a beltérben pedig hagyományos székek helyett szocreál nyugágyak modern leszármazottai lógnak hevedereken. Erősen adja, a rücskös gumik pici felniken vanank, mögöttük hatalmas fék, tehát még működhet is. Ezt vinném, már látom a tetején a bringákat, bent meg a haverokat, és végre a telefonomat sem kell blacktackel a műszerfalra kókányolni, mert itt az ember telefonja a műszerfal. Zseni!
A TRAIL-ből alig lehetett kirángatni a kínaiakat, az AI RACe-t viszont méltatlanul mellőzték. Ez olyan, mintha az aktuális Corvette sablonjával rajzolták volna a BMW Z3 kupét. Dögös, merész, picit shooting brake, kicsit középmotoros sportautó, de szerethető. Monoposztó, tehát csak egy ülés van benne középen, a nyomórudas futómű pedig büszkén villogtatja a rugóstagokat. Nem tudni, mennyire megy, de biztonsági öv van benne, nem lenne meglepő, ha tényleg mozogna.
A kérdés tehát adott: melyik Audit vinnéd haza? Éljen a hedonista benzinpazarlás, vagy adnál egy esélyt a jövőnek?
További cikkek a Frankfurti Autószalonról:
- Ennél biztonságosabb Volvót nem kapsz
- Hogy tud ellenállni egy Kalasnyikovnak az XC90? Úgy, hogy beleépítenek még egy XC90-esnyi páncélt.
- Ez a kínai SUV népszerű szegmensbe érkezik
- A WEY VV7 egy kupsé SUV, ami mostanában az egyik legnépszerűbb piac. Hibrid is, ami tovább javítja az esélyeit.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Megvan az első, Magyarországon is engedélyezett LED csereizzó
Az OSRAM volt az első.
- Hírek
Beüt a barna kód, ha melletted kap durrdefektet egy kamion az M3-ason
A kamion sofőrje szerencsére ura volt a helyzetnek.
- Belsőség
Gyári hibás alkatrész ellen nem véd semmiA tapasztalat az a tudás, amire öt perccel korábban lett volna szükségünk
Mi alapján válassza ki az egyszeri autós a jó minőségű utángyártott alkatrészeket? Igazából mindegy, a szerencsén múlik az egész.
- Hírek
Újra V10-es motorok az F1-ben? „Érdemes megvizsgálni a lehetőséget!”
A döntésnek sokan örülnének.
- Közélet
A kötelező biztosítás mélyvize: Személyi sérüléses balesetek
Az sem jó, ha a lemezek hajlanak egy közúti balesetben. Az viszont kifejezetten komplikált tud lenni, amikor csontok is törnek az esemény során.
- Gumidoktor
Milyen széles igazából az abroncs? Nem egyértelmű...
Típusonként elérhetnek a valós méretek. Hogy lehetne kideríteni, hogy melyik mekkora igazából?
- Hírek
Most már tényleg nagyon mindjárt visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Ezt Andreas Mindt, a márka dizájnfőnöke erősítette meg, aki szerint a régi-új korszak a ID.2all érkezésével kezdődik.
- Hírek
Vicces matricával gúnyolódott Elon Muskon a norvég Kia, a Tesla részvényesei behisztiztek
Ügyes paródiát dobott össze a Kia, de rendesen kihúzták a gyufát a Tesla rajongóinál.
- Közélet
Találtunk-e bombabiztos autókat 1,5 millióért? – Murvaélet #3
Ennyi pénzért már egész potens autók is akadnak a piacon - még egy prémium is.
- Hírek
Már Musk kirúgását pedzegetik
Amióta Elon Musk, a Tesla vezérigazgatója Donald Trump elnök stábjában dolgozik, folyamatosan esnek az autógyártó részvényei.
- Hírek
Utcára vitték a legújabb Jaguart, élőben sem tűnik valóságosnak
A Jaguar Type 00 annyira megdöbbentő kint a külvilágban, hogy elsőre úgy tűnik, mintha a mesterseges intelligencia terméke lenne.
- Belsőség
Képben vagy a népszerű használtakkal? Mutasd!Kvíz: Ismerd fel Magyarország népszerű autóit! Vol.2
A feladat egyszerű: mutatunk képeket autókról, te pedig tippeld meg, hogy milyen típusokat látsz. Ennyi. Hajrá!
- Hírek
Jelenlegi vásárlói 85 százalékát elvesztheti a Jaguar, de ez a terv része
Rawdon Glover ügyvezető igazgató szerint csupán a vevőik 15 százaléka marad majd meg.
- Hírek
140 tonnás, egytengelyes, egyensúlyozó platók váltanák le a dömpereket
A bányadömperek csodálatos termékek. A lehetséges utódjaik is mókásnak tűnnek.
- Hírek
Visszatér az Audi R8, de V10 nélkül
Helyette a Temerario V8-as hajtásláncát kapja.
- Technika
Létezett egy elektromágneses futómű, amivel az autók akár ugrani is tudtak
A Bose rendszere a klasszikus rugók és olajos lengéscsillapítók helyett lineáris villanymotorokat alkalmazott.
- Tesztek
A felső-középosztály népautójaMenetpróba: Volkswagen Tayron - 2025.
A Tayron Európa második legnagyobb Volkswagenje. 7 személyes, jól fogyaszt, lószállítót képzelek mögé.
- Hírek
Kombik nélkül is Volvo marad a Volvo?
Egy kérdés, amin lehet komolyan el kell gondolkozni.
- Gumidoktor
Hóban is jó lesz a négyévszakos gumi az ezres Swiftre?
Két szett helyett egy kéne az öreg Suzukira.
- Hírek
Ez történik akkor, ha a nagy archoz szerény vezetési tudás párosul
A tulaj egy autós találkozóról akart stílusosan távozni, de egy domboldalon kötött ki.
- Hírek
Németországban is engedélyt kaptak a türkizkék lámpás Mercedesek
Eddig csak Nevadában és Kaliforniában találkozhattunk velük.
- Hírek
Így vettek autót a németek: februárban elengedték a belső égést
A hibridek és az elektromosok eladást nőtt, a benzin- és dízelmotorosoknál hanyatlás látható.
- Hírek
Mindenki megúszná Trump vámjait
Az Audi pórul járhat, a Volkswagen derűlátó, a BMW viszont pesszimista.
