A Gemera az első négyüléses Koenigsegg
Bár a Koenigsegg elsősorban a világ leggyorsabb sportkocsijainak gyártójaként lett ismert, a Gemera elnevezésű gép formailag és műszakilag is új irányt képvisel.
A négyüléses mega-GT a képeken nem tűnik nagyon különlegesnek. Ennek az autónak jót tett volna az élő bemutató, amelyet az elmaradt Genfi Autószalonon tartottak volna, mivel ott sokkal jobban kijött volna, hogy milyen óriási. Így csak az alapján sejthető, mennyivel nagyobb az eddigi Koenigsegg modelleknél, hogy csak a tengelytávja kerek 3 méteres.
A négyüléses utastér így sem tűnik nagyon tágasnak, pedig a két tengelyvonal között nincs sok gépészet sem. Ami viszont tényleg képtelen méretű, az a két előre billenő ajtó: ezek ugyanúgy nyílnak, mint a többi Koenigseggen, csakhogy legalább másfél méter hosszúak.
A Gemera hajtásrendszere egy elég szokatlan hibrid hajtás: három villanymotorja összesen 1100 lóerő leadására képes, emellett egy kétliteres, háromhengeres, Freevalve vezérlésű, azaz vezérműtengely nélküli, két turbós benzinmotor kerül bele, amely E85 alkohol-benzin keverékkel használva 600 lóerő leadására képes.
A Gemera akár 1,9 másodperc alatt is elérheti a 100 km/h-t és a végsebessége 300 km/h, de a 800 V-os és 16,6 kWh-s akkumulátort konnektorból feltöltve tisztán villanyautóként is használható, és akár 50 km-t is megtehet álló benzinmotorral.
Bár ez az egyik legszokatlanabb autó, ami eddig a Koenigsegg nevet viselte, mégis úgy tűnik, ez lesz az a modell, amellyel a svéd gyártó megpróbál nagyobbá válni. Míg a cég eddig legfeljebb néhány tucat példányt készített egy-egy sportkocsijából, a Gemerából állítólag 300-at terveznek legyártani, igaz, az egymillió dollár körülre becsült vételár és az ismeretlen technika miatt korántsem biztos, hogy kapkodnak majd utána.