A szerény Weltmeister – azaz világbajnok – márka két éve egy SUV-val mutatkozott be, de most egy hagyományosabb személyautót mutattak. A kupétetős négyajtós karakterében egyértelműen a Teslákat idézi, de többet ígér: jobb önvezetést, nagyobb hatótávot.
A Maven nevű gép persze csak tanulmány, talán ezért sem gond ígéreteket tenni. Négyes szintű önvezető rendszert például még senki nem látott működni – ez lenne az, ahol már tényleg az autó irányít, a vezetőnek pedig nem kell az utat figyelnie – de a Weltmeister ilyet ígér. Ennek megfelelően a kormánya is eltüntethető a műszerfalban, ahogy a tükröt helyettesítő kamera is. A belső tér egyébként is egészen minimalista, a középkonzolon csak egy tablet-méretű kijelző kapott helyet, az információk nagyrészt a szélvédő és a vezető közé helyezett átlátszó LCD-panelen jelennek meg.
A négyajtós autó elég áramvonalasnak látszik, ami a gyáriak szerint 0,23-as légellenállási tényezőt jelent. Ez legalább részben a hagyományos tükrök hiányának köszönhető: ha az autó épp nem magát vezeti, az első kerekek felett bukkan ki két kamera-modul, amely a tükröket helyettesíti.
A kínai tanulmányautóba természetesen elektromos hajtásrendszer kerül, abból is viszonylag hatékony. Erre utal legalábbis, hogy 110 kWh-s akkucsomaggal 800 km-es hatótávot ígérnek.
Az összes adat arra utal, hogy a gyártás ebben a formában nem több távoli ábrándképnél, de a Weltmeisternél nem így gondolják. 2021-es gyártásindítást ígérnek, bár nem tudni, hogy a szériamodell mindent tartalmaz-e majd, amit a most bemutatott koncepció.