Még a Bugatti Chiront is messze lehagyja majd egy 300 km/h-ig tartó sprintben a Lotus idén várható villanyos csúcsmodellje, az Evija. Legalábbis a Lotus ezt mondja a közel kétezer lóerős szupersportautóról.
A Lotus is azt a taktikát alkalmazza új csúcsmodellje felvezetéséhez, amit egy ideje már más gyártók a kategóriájában: igyekeznek a lehető legtöbb körben felhívni rá a figyelmet, mielőtt megejtik a végső nagy bemutatóját. Nem is a konkrét terméknek szól a reklám, abból az a 130 darab, amit gyártanak majd belőle gyorsan gazdára talál, de a kampány hátán nagyot nyerhetnek a Lotus elérhetőbb, relatív tömeggyártott autói. Mondjuk van is mit csepegtetni az Evijáról, most például azt a korábban már óvatosan közölt részletet erősítettek meg, hogy tényleg tudni fogja majd a kilenc másodperces 0-300-as sprintet. Ez pedig 3,4 másodperccel jobb, mint amit a csúcssportautók csúcsa, a Bugatti Chiron tud, annak ugyanis 12,4 másodperc kell ehhez.
Az Evija négy villanymotorral hozza össze az 1972 lóerőt. Ezt egy 70 kWh-s akkucsomag tömi majd elektronnal, és jó előjel, hogy az óriási akkucsomag ellenére is megáll 1,7 tonna alatt. A Lotus 400 kilométeres hatótávról beszél vele kapcsolatban, de azt nyilván nem tíz másodperc alatti 0-300-as sprintek mellett tudja. Viszont ha azt tényleg úgy tudja, ahogy mondják róla, a Koenigsegg és a Bugatti kap egy új játszópajtást az efféle rekordokhoz.