Új dízel-hibrid hajtás kerül a nagy Range Roverekbe
A Jaguar Land Rover szép fokozatosan tért át a saját fejlesztésű Ingenium motorcsalád használatára. Először a kétliteres négyhengereseket vezették be, majd a benzines hathengerest, most pedig itt az új nagy dízel, amellyel a korábbi, még Ford-eredetű hat- és nyolchengeres dízeleket váltják le a cég nagyobb terepjáróiban.
Első körben a Range Rover és a Range Rover Sport típusokba kerül az új dízelmotor, kétféle kivitelben. A D300 és a D350 esetében is a lóerőben mért teljesítmény kerül a típusjelzésbe. Mindkét kivitelt 48 voltos enyhe hibrid rendszer egészíti ki, ami a nagy terepjárók esetében 8,6 liter körüli fogyasztást tes lehetővé, ami a korábban alkalmazott 4,4 literes V8-as dízelmotor fogyasztásához képest bő fél liter javulásnak felel meg. Ráadásul az új dízel is kifejezetten jól mozgatja a bő 2,5 tonnás terepjárókat: a Range Rover Sport D350 változata például 6,5 másodperc alatyt elérheti a 100 km/h-t, ami szintén jobb eredmény a V8-as elődmodelléhez képest.
Ezzel az ötliteres V8-as benzinmotoron kívül nemigen marad a Fordtól örökölt régi motor a Jaguar Land Rovernél, amelyet ne válthatnának ki saját tervezésű négy- vagy hathengeresekkel. Ez utóbbi probklémára állítólag a BMW-től vásárolt nyolchengeres motorok hozhatnak megoldást, bár ezekről egyelőre csupán pletykákat hallhattunk.