Két kulcs-Nissant mutattak be Amerikában
Az utóbbi években sokat hallhattunk róla, hogy a Nissan most azokra a típusaira koncentrál, amelyektől piaci helyzetének javulását várhatja – magyarán amiből jó sokat lehet eladni – és elsősorban Észak-Amerikában szeretnék visszakapni az elveszített vevőiket. Ezt a törekvést most két új, kifejezetten nagy méretű modell bemutatásával erősítik: a Pathfinder nevű nagy ötajtós terepjáró, illetve a Frontier pickup következő generációival.
A két típus gyökerei ugyan közösek - eredetileg ugyanarra az alvázra épült mindkettő - , de ma már nincs egymáshoz sok közük. A Pathfinder 2012 óta önhordó karosszériával készül, a most bemutatott típus pedig az előző generáció továbbfejlesztett változata, divatosabb külső jegyekkel és ügyesebb arányokkal. Jó nagy autóról van szó: öt méter hosszú, 1,94 méter széles, 1,77 méter magas és 2,9 méteres tengelytávú modell, akár nyolc ülőhellyel.
Az új generáció rövidebb és alacsonyabb is, mint az elődje, cserébe az agresszívebb formaterv révén talán egyszerűbb lesz eladni. Egyelőre egyféle hajtással mutatták be, amely 3,5 literes, 284 lóerős V6-os motorból és 9 fokozatú ZF automata váltóból áll, de az amerikai vásárlási szokások alapján nem is feltétlen lesz szükség ennél többre.
A Frontier közepes méretű pickup, amelyet korábban eléggé elhanyagolt a Nissan Észak-Amerikában. Egészen eddig a 2004-es Nissan Navara egy változatát kínáták ezen a néven, és úgy néz ki, a műszaki alapokhoz a mostani frissítés során sem nyúltak. Az alvázra szerelt karosszériát viszont teljesen kicserélték, méghozzá egy olyanra, amely nem is emlékeztet a más piacokon forgalmazott Navaráéra.
Az új platós modell szögletesebb vonásokat kapott, mint bármelyik elődje, vagy akár a tavaly megújított Navara, mondhatni új színt hoz a Nissan kínálatba, amelyet mostanság jellemzően ennél lágyabb formák uralnak. A hajtáslánc itt is viszonylag egyszerű, a 9 fokozatú ZF váltóhoz itt nagyobb, 3,8 literes, 310 lóerős V6-os csatlakozik.
Ahogy a kategóriában szokás, itt is hátsó- és összkerék-hajtás közül lehet majd választani, illetve lesz egy terepjárásra alkalmasabbá tett Pro-4x változat, amely komolyabb alsó védelmet, elektronikus vezérlésű differenciálzárakat, nagyobb igénybevételre tervezett első rugóstagokat és hátsó tengelyt kap. A Frontier teherbírása legfeljebb 635 kilogramm lesz, és legfeljebb 2,94 tonnás utánfutó vontatására tették alkalmassá.
A két típusban közös, hogy bár képeken már mindkettőt megmutatták, egy csomó részlettel – árakkal, fogyasztási adatokkal – még adós a Nissan, és ez egy darabig biztosan így is marad, hiszen a forgalmazásukat csak a nyár folyamán tervezik elkezdeni. Mint ahogy abban is hasonlóak, hogy mindkettő amerikai specialitásnak ígérkezik: ilyen nagy szívómotoros változatokra más piacokon aligha lesz szükség.