Két kulcs-Nissant mutattak be Amerikában
Az utóbbi években sokat hallhattunk róla, hogy a Nissan most azokra a típusaira koncentrál, amelyektől piaci helyzetének javulását várhatja – magyarán amiből jó sokat lehet eladni – és elsősorban Észak-Amerikában szeretnék visszakapni az elveszített vevőiket. Ezt a törekvést most két új, kifejezetten nagy méretű modell bemutatásával erősítik: a Pathfinder nevű nagy ötajtós terepjáró, illetve a Frontier pickup következő generációival.

A két típus gyökerei ugyan közösek - eredetileg ugyanarra az alvázra épült mindkettő - , de ma már nincs egymáshoz sok közük. A Pathfinder 2012 óta önhordó karosszériával készül, a most bemutatott típus pedig az előző generáció továbbfejlesztett változata, divatosabb külső jegyekkel és ügyesebb arányokkal. Jó nagy autóról van szó: öt méter hosszú, 1,94 méter széles, 1,77 méter magas és 2,9 méteres tengelytávú modell, akár nyolc ülőhellyel.
Az új generáció rövidebb és alacsonyabb is, mint az elődje, cserébe az agresszívebb formaterv révén talán egyszerűbb lesz eladni. Egyelőre egyféle hajtással mutatták be, amely 3,5 literes, 284 lóerős V6-os motorból és 9 fokozatú ZF automata váltóból áll, de az amerikai vásárlási szokások alapján nem is feltétlen lesz szükség ennél többre.
A Frontier közepes méretű pickup, amelyet korábban eléggé elhanyagolt a Nissan Észak-Amerikában. Egészen eddig a 2004-es Nissan Navara egy változatát kínáták ezen a néven, és úgy néz ki, a műszaki alapokhoz a mostani frissítés során sem nyúltak. Az alvázra szerelt karosszériát viszont teljesen kicserélték, méghozzá egy olyanra, amely nem is emlékeztet a más piacokon forgalmazott Navaráéra.
Az új platós modell szögletesebb vonásokat kapott, mint bármelyik elődje, vagy akár a tavaly megújított Navara, mondhatni új színt hoz a Nissan kínálatba, amelyet mostanság jellemzően ennél lágyabb formák uralnak. A hajtáslánc itt is viszonylag egyszerű, a 9 fokozatú ZF váltóhoz itt nagyobb, 3,8 literes, 310 lóerős V6-os csatlakozik.
Ahogy a kategóriában szokás, itt is hátsó- és összkerék-hajtás közül lehet majd választani, illetve lesz egy terepjárásra alkalmasabbá tett Pro-4x változat, amely komolyabb alsó védelmet, elektronikus vezérlésű differenciálzárakat, nagyobb igénybevételre tervezett első rugóstagokat és hátsó tengelyt kap. A Frontier teherbírása legfeljebb 635 kilogramm lesz, és legfeljebb 2,94 tonnás utánfutó vontatására tették alkalmassá.
A két típusban közös, hogy bár képeken már mindkettőt megmutatták, egy csomó részlettel – árakkal, fogyasztási adatokkal – még adós a Nissan, és ez egy darabig biztosan így is marad, hiszen a forgalmazásukat csak a nyár folyamán tervezik elkezdeni. Mint ahogy abban is hasonlóak, hogy mindkettő amerikai specialitásnak ígérkezik: ilyen nagy szívómotoros változatokra más piacokon aligha lesz szükség.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
