A Hyundai jövőkutató részlege, a New Horizons Studio mutatta be a TIGER fantázianevű tanulmányt. Ez egyelőre nem autó-nagyságú – ránézésre negyede-ötöde akkora, leginkább egy megtermettebb rádióirányítású modellautóra emlékeztet – viszont a speciális futóműrendszer képességeinek bemutatására így is alkalmas.
A koncepciót először, még csupán számítógéppel generált képek révén 2019-ben mutatta meg a Hyundai: az Elevate tanulmányon már látható volt a TIGER legtöbb lényeges tulajdonsága. Az újdonság annyi, hogy ezúttal már a valóságban, működés közben látható a kerekek és lábak kombinációja, amely a terepviszonyoknak megfelelően emeli meg a karosszériát, sőt, elég nagy akadályok esetében lépkedni is képes: a jármű méretével összevethető méretű lépcsőt is megmássza.
A felvételen azért látszik, hogy a lépkedésre való átváltás elég lassan megy, és a TIGER szépen egyenként rakosgatja a kerekeit, ami alapján igazán nehéz terepen valószínűleg kínosan lassú lenne. Olyan helyzetekben viszont, ahol autóként gurulhat, kifejezetten fürge, és egészen nagy hasmagasság-beállításnál is stabil, amit a kanyarban bedöntött karosszériával érnek el.
Egészen új ötlet, hogy a lábas-kerekes futóműre cserélhető konténer kerül, bár ez akkor lenne igazán érdekes fejlesztés, ha autó méretben is létezne a koncepció, és ezzel váltani lehetne a teher- és személyszállító funkciók között.
Jelen állapotában a TIGER használati értéke minimum megkérdőjelezhető: mivel elektromos, legfeljebb néhány kilométer lehet a hatótávja, és bár a futómű tényleg érdekes, a kis méret miatt olyan terepakadályok is nehéz helyzetbe hozzák, amelyeken egy szokványos terepjáró lábak nélkül is fennakadás nélkül keresztülhaladna. Igazán érdekessé akkor válna a Hyundai jövő-tanulmánya, ha autó-méretben is létezne, ennek a megvalósításáig viszont – érzésünk szerint – még akadhat néhány megoldásra váró műszaki probléma.