Az Alpha tavaly decemberben bukkant fel először: korszerűsített Fiat 850-esre emlékeztető mokány kupéjuk, az Ace tetszetős terv, bár csak virtuális 3D modellként mutatták be, és valószínű, hogy a valóságban egyelőre nem létezik.
Ugyanez igaz a most bemutatott Jax nevű változatra: ez formájában eléggé emlékeztet az Ace-re, de annál hosszabb és magasabb is. 38 centi a hosszkülönbség – az autó teljes hossza 4,56 méter – amibe az első és hátsó kengururácson túl két plusz félajtó is belefért, hasonló a Mazda RX-8 vagy az elektromos Fiat 500 Trepiuno megoldásához. Így a hosszabb belső tér hátsó felébe bejutni is egyszerűbb. Az 1,93 méteres szélesség-adat ugyanakkor elég megtévesztő, hiszen ebbe az arasznyi sárvédőszélesítések is beleszámítanak. A Jax ránézésre egyáltalán nem tűnik tágasnak.
Természetesen itt is elektromos hajtásláncot alkalmaznának, méghozzá rögtön kétfélét. Az egyik az Ace-ből már ismerős hátsókerék-hajtású egyszerűbb változat, a másik összkerék-hajtású. Teljesítmény-adatokat nem közöltek, csak azt, hogy 6,5 másodperces gyorsulási időt céloztak meg 96 km/h-ra, és 402 km-es hatótávot. Ehhez egy 75 kWh-s Li-ion akkumulátort gondolnak elegendőnek, amivel a Jax tömege 1,85 tonna körül lenne.
Az Alpha terveiben egyébként kifejezetten barátságos árképzés szerepel: a Jax 38 ezer dollárért volna kapható, ami egy villanyautóért manapság egészen barátságos összegnek tűnik. A kérdés az, hogy mikor lehet a tervezetből valóság, hiszen a villanyautók árcsökkenése már megindult, és a közvetkező években valószínűleg tovább folytatódik majd. Olyan szereplők részvételével, mint a Tesla, a General Motors, a Renault-Nissan-Mitsubishi, a Hyundai-Kia, a Shanghai Auto vagy épp a VW csoport. Így legalábbis kérdéses, hogy ebbe a versenybe milyen eséllyel szállhat be egy, lényegében az ígéretek szintjén létező cég, mint az Alpha.