A 2011 óta szolgáló Fiestát a Puma SUV-on alapuló versenygéppel váltja le a Ford gyári csapata. A Puma versenyautó alig magasabb, mint az elődje volt, és itt mutatják be az új, hibrid verseny-hajtásláncot.
![](https://kep.index.hu/1/0/3886/38869/388690/38869087_ee8f0520e815c3749f8be4af6851d08e_wm.jpg)
A Rally1 szabályrendszere nem nagyon tér el az eddig alkalmazott szabályoktól: lényegében a 2017 óta megengedett műszaki megoldásokat engedik használni. Ennek megfelelően a Pumába is a már jól ismert, nagyjából 380 lóerős 1,6 literes turbómotor kerül. A különbséget a szabványosított, 100 kW-os villanymotorból és 3,9 kWh-s Li-ion akkuból álló hibrid rendszer jelenti, illetve az, hogy a mezőny már mesterséges benzint használ majd, amely elvben nem járul hozzá a légkör szén-dioxid-terheléséhez.
![](https://kep.index.hu/1/0/3886/38869/388690/38869089_e89cd2682d93b77741350653e1338814_wm.jpg)
A Ford számára persze olyan szempontból is lényeges az autó, hogy a hibrid Puma változatok reklámozásánál kiválóan működhet, alighanem ezért döntöttek úgy, hogy kétszer is felkergetik a prototípust a Goodwood Festival of Speed hegyi felfugójára: egyszer Matthew Wilson tesztpilóta, egyszer pedig Adrian Fourmaux demózhat vele, aki majd élesben is vezeti a gépet a WRC futamokon.
![](https://kep.index.hu/1/0/3886/38869/388690/38869093_a8c56c10522b6dea785f6dd36330e911_wm.jpg)
Ugyanakkor úgy néz ki, azt nem akarták, hogy minden részlet jól látható legyen az autón, így egyelőre aprómintás fóliával igyekeztek nehezen fotózhatóvá tenni az autót. amelyet élesben először 2022 elején, a Monte Carlo ralin terveznek bevetni.
![](https://indexadhu.hit.gemius.pl/redot.gif?id=0thA4uchz4z8jgoCRrjw6uUUnKQFaphXhF49ybHqN0r.B7/stparam=uafodmjgku/fastid=gvsizggmkyvgllaijwbcnbspdnle/nc=0)