A 2011 óta szolgáló Fiestát a Puma SUV-on alapuló versenygéppel váltja le a Ford gyári csapata. A Puma versenyautó alig magasabb, mint az elődje volt, és itt mutatják be az új, hibrid verseny-hajtásláncot.
A Rally1 szabályrendszere nem nagyon tér el az eddig alkalmazott szabályoktól: lényegében a 2017 óta megengedett műszaki megoldásokat engedik használni. Ennek megfelelően a Pumába is a már jól ismert, nagyjából 380 lóerős 1,6 literes turbómotor kerül. A különbséget a szabványosított, 100 kW-os villanymotorból és 3,9 kWh-s Li-ion akkuból álló hibrid rendszer jelenti, illetve az, hogy a mezőny már mesterséges benzint használ majd, amely elvben nem járul hozzá a légkör szén-dioxid-terheléséhez.
A Ford számára persze olyan szempontból is lényeges az autó, hogy a hibrid Puma változatok reklámozásánál kiválóan működhet, alighanem ezért döntöttek úgy, hogy kétszer is felkergetik a prototípust a Goodwood Festival of Speed hegyi felfugójára: egyszer Matthew Wilson tesztpilóta, egyszer pedig Adrian Fourmaux demózhat vele, aki majd élesben is vezeti a gépet a WRC futamokon.
Ugyanakkor úgy néz ki, azt nem akarták, hogy minden részlet jól látható legyen az autón, így egyelőre aprómintás fóliával igyekeztek nehezen fotózhatóvá tenni az autót. amelyet élesben először 2022 elején, a Monte Carlo ralin terveznek bevetni.