Valószínűleg az autóipar legkevésbé őrzött titkai közé tartozott az új, négyajtós AMG GT csúcsváltozat létezése. Már tavasszal mutattak gyári képeket egy álcázott prototípusról, és az is kiszivárgott, hogy a teljesítménye 800 lóerő felett lesz.
Hogy mi tartott eddig, azt nem tudni, de a Müncheni Autószalonon végre kiállítják a típust, ennek kapcsán nyilvánosságra is került minden, amit az adatok szintjén tudni érdemes róla. A hajtás benzines felét természetesen az AMG 4 literes V8-asa adja. A kompakt építésű motor itt 639 lóerő csúcsteljesítmény leadására képes, és ez az a teljesítmény, ami folyamatosan elérhető.
A benzinmotorhoz összkerék-hajtás csatlakozik, a 204 lóerő maximális teljesítményű villanymotor pedig a hátsó differenciálműnél lép be a hajtásba. Ezen felül még egy 14 lóerős, szíjhajtású starter-generátor is a rendszer része.
A villanymotorokat egy viszonylag kicsi, 6,1 kWh-s Li-ion akkumulátorról táplálják: ez ugyan mindössze 12 km-es elektromos hatótávot eredményez, de a gyáriak szerint nem is ez volt a fő szempont a fejlesztéskor, hanem a folyamatos rendelkezésre állás. A 400 voltos akkuhoz ezért egy 14 liternyi nem vezető közeget – valamiféle olajat – tartalmazó külön hűtőkör tartozik, amely a benzinmotor hűtőköréhez egy hőcserélőn keresztül csatlakozik.
Villanyautó-üzemmódban egyébként elég visszafogott a szerényen csak AMG GT 63 S E Performance-nek nevezett autó dinamikája, hiszen a villanyomtor folyamatos teljesítménye csupán 95 lóerő. A 13 500-as maximális fordulatszámú motorhoz egy kétfokozatú váltó is kapcsolódik, de a végsebesség így is csupán 140 km/h lehet, ha a benzinmotor nem hajt.
Cserébe az összes motorral együtt ez a legdurvább hibrid, amit manapság kapni lehet: 2,9 másodperc alatt gyorsulhat százra, 10 másodperc alatt 200-ra, a végsebessége pedig 316 km/h. Ezzel a számháborúban egyértelműen lenyomja az eddig a csúcsot képviselő Porsche Panamera S E-Hybridet, amely mindössze 700 lóerő össz-teljesítményt kínál.
Ehhez mérten egész hatékony is az új Mercedes sport-hibrid: a gyár 8,6 l/100 km-es átlagfogyasztást, 196 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást és 10,3 kWh/100 km-es elektromos fogyasztást ad meg, sőt, mivel már ezt is muszáj, megadták a jármű energetigai besorolását is, ami B.
Az autó tömegét nem adták meg – mondjuk a benzines is 2 tonna körül van motorváltozattól függően, a hibrid nyilván többet nyomhat – de sokat elmond, hogy itt az alapfelszerelés része a karbontárcsás fékrendszer: elöl hatdugattyús fix nyergeket szerelnek fel 42 centi átmérőjű és 4 centi vastag tárcsákkal, hátul 38 centis tárgyákat markolnak egydugattyús, úszó ágyazású nyergek. Ennek megfelelően kerékből sem lesz kisebb 20 hüvelykesnél.
Egyelőre gyártási határidőt és árat sem mondtak, de mivel a négyliteres V8-as AMG motor most egyébként is csak korlátozott mértékben elérhető a globális mikrocsip-hiány miatt, nem lenne meglepő, ha a gyártás beindítását a jövő évre halasztaná a Mercedes.