Valószínűleg az autóipar legkevésbé őrzött titkai közé tartozott az új, négyajtós AMG GT csúcsváltozat létezése. Már tavasszal mutattak gyári képeket egy álcázott prototípusról, és az is kiszivárgott, hogy a teljesítménye 800 lóerő felett lesz.

Hogy mi tartott eddig, azt nem tudni, de a Müncheni Autószalonon végre kiállítják a típust, ennek kapcsán nyilvánosságra is került minden, amit az adatok szintjén tudni érdemes róla. A hajtás benzines felét természetesen az AMG 4 literes V8-asa adja. A kompakt építésű motor itt 639 lóerő csúcsteljesítmény leadására képes, és ez az a teljesítmény, ami folyamatosan elérhető.
A benzinmotorhoz összkerék-hajtás csatlakozik, a 204 lóerő maximális teljesítményű villanymotor pedig a hátsó differenciálműnél lép be a hajtásba. Ezen felül még egy 14 lóerős, szíjhajtású starter-generátor is a rendszer része.
A villanymotorokat egy viszonylag kicsi, 6,1 kWh-s Li-ion akkumulátorról táplálják: ez ugyan mindössze 12 km-es elektromos hatótávot eredményez, de a gyáriak szerint nem is ez volt a fő szempont a fejlesztéskor, hanem a folyamatos rendelkezésre állás. A 400 voltos akkuhoz ezért egy 14 liternyi nem vezető közeget – valamiféle olajat – tartalmazó külön hűtőkör tartozik, amely a benzinmotor hűtőköréhez egy hőcserélőn keresztül csatlakozik.
Villanyautó-üzemmódban egyébként elég visszafogott a szerényen csak AMG GT 63 S E Performance-nek nevezett autó dinamikája, hiszen a villanyomtor folyamatos teljesítménye csupán 95 lóerő. A 13 500-as maximális fordulatszámú motorhoz egy kétfokozatú váltó is kapcsolódik, de a végsebesség így is csupán 140 km/h lehet, ha a benzinmotor nem hajt.
Cserébe az összes motorral együtt ez a legdurvább hibrid, amit manapság kapni lehet: 2,9 másodperc alatt gyorsulhat százra, 10 másodperc alatt 200-ra, a végsebessége pedig 316 km/h. Ezzel a számháborúban egyértelműen lenyomja az eddig a csúcsot képviselő Porsche Panamera S E-Hybridet, amely mindössze 700 lóerő össz-teljesítményt kínál.
Embargó augusztus 26, 15.00.
Fennállásom legértelmetlenebbül titokzatos bemutatóján jártam.
Ehhez mérten egész hatékony is az új Mercedes sport-hibrid: a gyár 8,6 l/100 km-es átlagfogyasztást, 196 g/km-es szén-dioxid-kibocsátást és 10,3 kWh/100 km-es elektromos fogyasztást ad meg, sőt, mivel már ezt is muszáj, megadták a jármű energetigai besorolását is, ami B.
Az autó tömegét nem adták meg – mondjuk a benzines is 2 tonna körül van motorváltozattól függően, a hibrid nyilván többet nyomhat – de sokat elmond, hogy itt az alapfelszerelés része a karbontárcsás fékrendszer: elöl hatdugattyús fix nyergeket szerelnek fel 42 centi átmérőjű és 4 centi vastag tárcsákkal, hátul 38 centis tárgyákat markolnak egydugattyús, úszó ágyazású nyergek. Ennek megfelelően kerékből sem lesz kisebb 20 hüvelykesnél.
Egyelőre gyártási határidőt és árat sem mondtak, de mivel a négyliteres V8-as AMG motor most egyébként is csak korlátozott mértékben elérhető a globális mikrocsip-hiány miatt, nem lenne meglepő, ha a gyártás beindítását a jövő évre halasztaná a Mercedes.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

