Új stílust képvisel az Audi Grandsphere
Az Audi megmutatta a második jövőtanulmányt a Skysphere után. A Grandsphere több szempontból is meglepő – elsősorban azért, mert ez talán évtizedek óta az első Audi látványosan bekeretezett hűtőrács nélkül.

A Grandsphere óriási: 5,35 méter hosszú és 2 méter széles, csak az 1,39 méteres magassága tűnhet átlag alattinak. Az elnyújtott forma igen áramvonalasnak tűnik, a magas övvonalat pedig teljes üvegtetővel ellensúlyozták a tervezők: így kerülhették el, hogy a belső tér hangulata bunkerszerű legyen.
A tervezők látványosan a belső térre koncentrálták az ötleteiket, ahol a két, elég szabadon mozgatható ülésé a főszerep. Hátul ugyan van egy fix üléspad, de a látvány azt sugallja, hogy a Grandsphere tulajdonképp két személy számára készült, akik esetlegesen szállíthatnak másokat is, ha a szükség úgy hozza.
A Sphere tanulmány-sorozat központi témája az önvezetés, ami itt is megjelenik: Előhívható ugyan egy – mellesleg szögletes – kormánykerék a műszerfalból, de a jármű alaphelyzetben a cél megadása után önállóan közlekedik. A legérdekesebb azonban a felhasználó és a gép közti kommunikáció szokatlan módja. A műszerfal helyén viszonylag nagy fa felületet alakítottak ki, amelyre projektorral vetítenek. Ez a megoldás állítólag hozza a mai lapos képernyők felbontását és olvashatóságát, de egyszerűbb és rugalmasabb.
A rendszer kezelése az ajtókon elhelyezett tekerőgombokkal lehetséges – ezzel navigálhat az utas a fedélzeti számítógép menürendszerében – de ha a vezető hátradönti az ülést – akár 60 fokig lefektethetők az üléstámlák – és a kezelőszerveket nem érné el, a rendszer áttér gesztus-értelmezésre, így érintés nélkül is kezelhető.
Mivel jövő-tanulmányról van szó, a Grandsphere természetesen elektromos hajtású. Két motor mozgatja – ezek összesen 710 lóerősek együtt – és egy 120 kWh-s akkucsomag kerül bele, amely akár 270 kW-tal is tölthető. Az eredmény 750 km-es hatótáv, és egy gyorstöltés elvben akár 25 perc alatt is lezavarható 5-ről 80%-ra.
Egyelőre nem lehet tudni, hogy a Grandsphere tanulmányból mennyi szivároghat át az Audi legdrágább modelljeibe, de nem lenne meglepő, ha az A8 2024-re várható utódjának fejlesztésénél, amely mostanság indul, ihletet merítenének az Audinál kifejezetten formabontónak számító tanulmányból.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Mesés off-roadert épített egy amerikai cég az első Lotus Elise-ből
Nyugodtan odatennénk a Porsche 911 Dakar vagy a Lamborghini Huracan Sterrato mellé.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

