VW ID.Life – ebből lesz a villanyos népautó
Elég egyértelmű, hogy a Volkswagen a konkurencia nagyjához hasonlóan még azokra a piaci szegmensekre koncentrál a villanyautó-kínálat fejlesztésével, ahol némi hasznot remélhet. Ám azt is tudják, hogy a jövő érdekében azokat is meg kell fogni már most, akiknek az ID.3 is drága lenne.

Pontosan ezt a célt szolgálja a most kiállított ID.Life, amely egy, az átlagnál valamivel magasabb kisautó – nyilván a padlóba rejtett akkucsomag az arányváltozás elsődleges oka – a VW-tól szokatlanul játékos formával.
Egyelőre tanulmányautó, de annak az ígéretnek az első megtestesülése, hogy 2023-ra a VW 20 ezer euró körüli áron hozna forgalomba elektromos autót. Ez az árszint – nagyjából 7 millió forint – itthon a többségnek ugyan még túl magas ár egy autóért, Európa nyugatabbra eső részein viszont már az átlagvásárló számára sem elérhetetlen, sőt, a német villanyautó-támogatással tulajdonképp csaknem megfeleződik, ami tényleg mindenki számára elérhetővé teheti az villanyautóra váltást.
Az ID.Life stílusában is szakít a nagyobb ID modellek komolyabb stílusával: a szögletes, és viszonylag karakteres formát elöl és hátul a hagyományos lámpákat imitáló LED-keretekkel igyekeztek feldobni. Az összhatás kedvesen bumfordi, és egyértelműen azt a célt szolgálja, hogy a jármű a villanyautóság mellett – ami sokak számára egyelőre ismeretlen terep – másfajta vonzerőt is sugározzon.
Az autó műszaki alapját a MEB szabvány platform egy olcsóbb változata adja, amely egyébként sok tekintetben visszatér az olcsó benzines autók építési elveihez. Míg a drágább villanyautók hátsó- vagy összkerékhajtásúak a VW-nél is, az ID.Life fronthajtású, ami azzal az előnnyel jár, hogy a motor, a hajtás és a kormányzás minden berendezése egy blokkba kerülhetett. Ez gyártási szempontból kétségtelen előnyökkel jár, ahogy az egy blokként szerelhető csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű is. Helykihasználási szempontból is ez tűnik a legjobb megoldásnak: így a csomagtartó méretét alulról csak a fenéklemez korlátozza, más nemigen.
A tanulmányba egyébként egy 230 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor került, amivel akár 6,9 másodperc alatt is elérhető a százas tempó, az 57 kWh-s akkucsomaggal pedig elvben akár 400 km is megtehető egy töltéssel. A majdani 20 ezer eurós alapmodellbe persze valószínűleg gyengébb paraméterekkel rendelkező főegységeket építenek majd – ez talán a sportos csúcsváltozat hajtásrendszerének lenne alkalmas.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.

