VW ID.Life – ebből lesz a villanyos népautó
Elég egyértelmű, hogy a Volkswagen a konkurencia nagyjához hasonlóan még azokra a piaci szegmensekre koncentrál a villanyautó-kínálat fejlesztésével, ahol némi hasznot remélhet. Ám azt is tudják, hogy a jövő érdekében azokat is meg kell fogni már most, akiknek az ID.3 is drága lenne.
Pontosan ezt a célt szolgálja a most kiállított ID.Life, amely egy, az átlagnál valamivel magasabb kisautó – nyilván a padlóba rejtett akkucsomag az arányváltozás elsődleges oka – a VW-tól szokatlanul játékos formával.
Egyelőre tanulmányautó, de annak az ígéretnek az első megtestesülése, hogy 2023-ra a VW 20 ezer euró körüli áron hozna forgalomba elektromos autót. Ez az árszint – nagyjából 7 millió forint – itthon a többségnek ugyan még túl magas ár egy autóért, Európa nyugatabbra eső részein viszont már az átlagvásárló számára sem elérhetetlen, sőt, a német villanyautó-támogatással tulajdonképp csaknem megfeleződik, ami tényleg mindenki számára elérhetővé teheti az villanyautóra váltást.
Az ID.Life stílusában is szakít a nagyobb ID modellek komolyabb stílusával: a szögletes, és viszonylag karakteres formát elöl és hátul a hagyományos lámpákat imitáló LED-keretekkel igyekeztek feldobni. Az összhatás kedvesen bumfordi, és egyértelműen azt a célt szolgálja, hogy a jármű a villanyautóság mellett – ami sokak számára egyelőre ismeretlen terep – másfajta vonzerőt is sugározzon.
Az autó műszaki alapját a MEB szabvány platform egy olcsóbb változata adja, amely egyébként sok tekintetben visszatér az olcsó benzines autók építési elveihez. Míg a drágább villanyautók hátsó- vagy összkerékhajtásúak a VW-nél is, az ID.Life fronthajtású, ami azzal az előnnyel jár, hogy a motor, a hajtás és a kormányzás minden berendezése egy blokkba kerülhetett. Ez gyártási szempontból kétségtelen előnyökkel jár, ahogy az egy blokként szerelhető csatolt hosszlengőkaros hátsó futómű is. Helykihasználási szempontból is ez tűnik a legjobb megoldásnak: így a csomagtartó méretét alulról csak a fenéklemez korlátozza, más nemigen.
A tanulmányba egyébként egy 230 lóerő csúcsteljesítményű villanymotor került, amivel akár 6,9 másodperc alatt is elérhető a százas tempó, az 57 kWh-s akkucsomaggal pedig elvben akár 400 km is megtehető egy töltéssel. A majdani 20 ezer eurós alapmodellbe persze valószínűleg gyengébb paraméterekkel rendelkező főegységeket építenek majd – ez talán a sportos csúcsváltozat hajtásrendszerének lenne alkalmas.