A Model S Plaid a leggyorsabb gyári villanyautó a Nürburgringen
A vásárlók szempontjából gyakorlatilag semmi jelentősége nincs a nürburgringi köridőknek, a gyártók - főleg marketingértékük miatt - mégis fontosnak tartják a rekordokat, gyakran hetekig készülnek egy-egy próbálkozásra. Friss fejlemény a témában, hogy a leggyorsabb gyári villanyautó címet immár egy Tesla bitorolja, a három motoros, ezer lóerő fölötti Model S Plaid.
Az eddigi csúcstartó a 616 lóerős Porsche Taycan Turbo volt, amelynek idejére 11,431 másodpercet vert a Tesla a maga 7:30:909-es rekordjával. Érdemes megjegyezni, hogy a Turbo nem a leghegyesebb Taycan-verzió, így nem lenne csoda, ha a közeljövőben a legdurvább, 750 lóerős Taycan Turbo S, vagy valami még komolyabb is ott körözne a pályán.
A Teslánál hangsúlyozták, hogy az autó teljesen gyári, semmilyen módosítás, se versenygumi nem volt rajta, de Elon Musk vonatkozó tweetjéből kiderül, hogy hamarosan egy karbon-fékes, fejlesztett aero-csomaggal és pályagumikkal kiegészített modell is fut majd a Nordschleifén, igaz, az ezirányú próbálkozásokat a tunerekre bízzák.
Next will be modified Plaid with added aero surfaces, carbon brakes & track tires (all things that can be done without Tesla being in the loop)
— Elon Musk (@elonmusk) September 9, 2021
Az eredménnyel egészen komoly társaságba került a Model S Plaid, alig néhány négyajtós szedán van, ami gyorsabban tudta eddig teljesíteni a 20 kilométeres távot: ilyen a BMW M5 CS, a Jaguar XE SV Project 8, a Porsche Panamera Turbo és a Mercedes-AMG GT 4-Door Coupé 63S. Bizonyára még ebből az időből is lehet faragni, de egyelőre a Tesla-tulajok mindebből annyit profitálnak, hogy hamarosan versenypályás beállítások/frissítések is érkeznek majd a Model S-hez.