Úgy néz ki, a versenyautókból is elkezdik kidobálni a Toyotánál a nyolchengeres szívómotorokat. A Dakar ralin indított pickup-formájú gépekben ezen túl ikerturbós V6-os dolgozik, ahogy egyre több erős utcai Toyotában is.
A Land Cruiser és a Tundra motorváltása után már nem is meglepő, hogy a Toyota a GR DKR Hilux T1+ nevű Dakar-gépében is hathengeres motorra vált. Pontosabban ugyanazt a 3,5 literes V6-os biturbó motort kezdik használni, amelyet az utcai modellekben, bár nyilván le kell cserélni jó néhány alkatrészt, hogy bírja a sivatagi kiképzést is.
A turbós V6-ost is középmotorként építik a versenygépbe, bár láthatóan változtattak a motor levegőellátásán: az eddig használt oldalsó kopoltyúk helyett a hátsó oldalablakoknál alakítottak ki két légbeömlőt.
A 2022-es Dakaron ugyanúgy négy autót indít a Toyota, mint az előzőn: Giniel de Villiers és Nasser Al-Attiyah mellett Henk Lategan és Shameer Variawa vezeti majd ezeket. A versenyt idén is Szaúd-Arábiában rendezik meg január 2-a és 14-e között.