Itt a legnagyobb Lexus, az iparág legnagyobb hűtőmaszkjával
Az utóbbi évek a belsősáv-pucolás új szintjét hozták el: miközben az olcsó autók a környezetvédelem nevében lassan teljesen kihalnak, elegendő pénzért bárki kap két tonna feletti óriásterepjárót, ami elég gyors és ijesztő, hogy csak a látvánnyal elkergessen bárkit maga elől.
Ez utóbbi kategória legújabb versenyzője a Lexus LX600, amely a japán luxusmárka homokóra-hűtőrácsát emeli egészen új szintre. A telibe krómozott hűtőmaszk olyan hatalmas, hogy a német konkurencia sírva kérheti a receptet. Ezt látva a BMW X7-es orra kislányosan bájos jelenségnek tűnhet, pedig az is kiverte a biztosítékot a közönség nagy részénél. Talán ezért is döntöttek úgy, hogy lesz fekete hűtőrácsos kivitel is – az legalább napsütésben nem vakítja el az előtte haladókat.
A Toyota óriásbatárja műszaki szempontból az új, J300-as Land Cruisert követi. Ami teljesen új, az a V8-as motort felváltó hathengeres, 3,5 literes turbómotor. Ez a maga 415 lóerejével és 650 Nm-es csúcsnyomatékával még erősebb is, mint a korábban használt nyolchengeres. Más opciót nem is kínálnak az új óriásbatárhoz, bár hallani pletykákat egy majdani hibrid változatról, amely még nagyobb teljesítményű lehet.
Műszakilag azonban nem a hajtás az új LX csúcspontja, hanem az acél- és légrugózást kombináló, adaptív csillapítású, szintszabályzós futómű, amivel a gyártó szerint egyformán jó az autó terepen és közúton. A vásárlók többsége persze soha nem megy majd terepre – alighanem nekik szól az új, 22 hüvelykes gyári felnigarnitúra. (Az autó alaphelyzetben 18 vagy 20 hüvelykes felnikkel érkezik, a felszereltségi szinttől függően).
Az LX-ből most először kínálnak négyszemélyes luxuskivitelt, ahol hátul két nagy bőrfotel várja az utasokat. A jobboldali első ülés állításával hátul akár 1,1 méteres lábtér is kialakítható, a hátsó ülés támlája pedig akár 48 fokig ledönthető, így a terpeszkedésnek semmi sem állja az útját.
A legnagyobb Lexus elsősorban Észak-Amerikában számíthat nagy népszerűségre, ahol a Toyota Land Cruiser hagyományosan nem kapható. Arról egyelőre nincs információnk, hogy a típus Európában elérhető lesz-e, de ha igen, ide várhatóan csak a később bemutatkozó hibrid változatot hozzák majd.
Az elődjét majdnem kipróbáltuk Szibériában, ám végül csak az egyszerűbbekkel mentünk (a szerk.):