A Moke International nevű cég ugyan 2012 óta gyártja újra a csővázas Mini-származék, a Moke egy új változatát, de Európában csak tavaly jelent meg a típus. Ezért is meglepő, hogy a benzines változat kikerül a kínálatból, és a továbbiakban már csak villanymotorral lesz kapható.
Annak ismeretében azonban nem meglepő a döntés, hogy a benzines modell 1,1 literes, 67 lóerős Chery motorja Euro 4-es besorolású – csak a kis szérianagyság miatt kaphatott engedélyt Európában – míg az elektromos kivitel nem bocsát ki sem káros anyagokat, sem szén-dioxidot.
Az elektromos változat papíron gyengébb lesz és nehezebb: 800 kilogrammot nyom majd üresen, és 44 lóerős motor mozgatja. A végsebessége 100 km/h lesz, és 55 km/h-ra 4,5 másodperc alatt gyorsulhat. Hatótávnak 144 km-t ad meg a gyártó. Ennél többre azonban nem is igazán lesz szükség, hiszen a Moke vonzerejét soha nem a teljesítménye adta.
A csőkerettel megerősített, teljesen nyitott kisautó-alváz a négy üléssel eddig is úgy maradt fenn, hogy nyaralóövezetekben tudták eladni: olyan területeken forgalmazták, mint a karibi térség, Thaiföld, Ausztrália vagy a Seychelle-szigetek, ahol a karosszéria, az ajtók, a tető hiánya turista-szezonban kifejezetten előnyös.
Az elektromos változat Nagy-Britanniában gyártják majd, és nem lesz olcsó: bő 32 ezer fontért, azaz átszámítva több mint 13 millió forintért lehet majd megvenni. Azt egyelőre nem tudjuk, hogy ebből a változatból az EU-ba is jut-e.