A DS kövérkés SUV-ja, a 7 Crossback nem kifejezetten elnöki limuzin alkatú. Ám ez egyrészt eddig sem nagyon zavarta Emmanuel Macront, másrészt most elkészült egy új, tágasabb és biztonságosabb változat, amely kifejezetten az elnöknek készült, amely az Elysée nevet kapta.
Az autót november 11-én, a fegyverletétel napján mutatták be: az első világháború 1918-as befejezésének emléket állító nemzeti ünnepen mutatták be, ahol Macron már ezzel közlekedett.
A legfontosabb változtatás, hogy az új, DS 7 Crossback Elysée húsz centivel hosszabb, mint a szériamodell, így a hossza 4,79 méterre, a tengelytávja 2,934 méterre, a lábtere pedig 54,5 centire nőtt. Az utastér természetesen páncélozott, és a védelem mértékét érthető módon titokban tartják, bár meglepő lenne, ha nem állna ellen bármilyen polgári vagy katonai kézifegyvernek, ami minimum VPAM VR8-as fokozatot feltételez.
Az autót hibrid hajtásrendszer mozgatja: ezt egy 1,6 literes turbós négyhengeres benzinmotor, és két villanymotor alkotja, egy 111 lóerős, amely az első, és egy 113 lóerős, ami a hátsó kerekeket hajtja. Az autó néhányszor tíz kilométert tisztán elektromos üzemben is haladhat, bár pontos adatot erről sem közöltek.
További extraként hátul két különálló fotelt tartalmaz a jármű, a hátsó kartámaszba pedig vezeték nélküli telefontöltő, illetve a fűthető-szellőztethető hátsó ülések vezérlése került. Emellett természetesen itt is vannak a motorházon zászlótartók, a hűtőrács mögött pedig villogók, ahogy az ilyen autókon szinte minden esetben.
Azt nem tudni, hogy Macron elnök meddig élvezheti az új autó kényelmét és védelmét, hiszen a következő választásokig már tényleg csak hónapok vannak hátra: 2022 áprilisában az aktuális elnöki ciklusa biztosan véget ér, és korántsem vehető biztosra, hogy újraválasztják. Az viszont elég valószínű, hogy akárki is lesz a következő francia elnök, a friss fejlesztésű DS7-es a flottája része lesz.