A BMW a Zeusszá vált Schwarzeneggerrel, a GM Doktor Genyával csapott le a világ legdrágább reklámidejére
Magyar idő szerint február 14-én, azaz hétfőn éjjel (amerikai idő szerint ez még február 13.) rendezik az 56. Super Bowlt, vagyis az NFL (National Football League) döntőjét, a világ egyik legjelentősebb sporteseményét. Idén a Los Angeles Rams és a Cincinnati Bengals csap össze a Vince Lombardi-trófeáért Kaliforniában, de ahogy az lenni szokott, nemcsak maga a meccs mozgatja meg milliók érdeklődését, hanem a félidei show, valamint a szünetekben leadott reklámok is.
Merthogy a Super Bowl szüneteire értékesített reklámidő kétségtelenül a legdrágábbak között van a maga nemében, idén a különböző források szerint 6-7 millió dollárba, vagyis 1,8-2,2 milliárd forintba kerül egy harminc másodperces szpot. Igen, másodpercenként mintegy 60-70 millió forintot kell leszurkolni azért, hogy minket toljanak a nézők orra elé, de persze amellett, hogy biztosan rengeteg emberhez jutnak el ezek a reklámok, ennek presztízsértéke is van. Az autógyártók hagyományosan nem is sajnálják a dollárt erre a célra.
A General Motors például az Austin Powers-filmek főgonoszát, Doktor Genyát reaktiválta a rövidfilm kedvéért. Egyelőre egy előzetest tettek közzé, azokkal a hangzatos mondatokkal, hogy: „Neve legendás. Tervei ördögiek. Nem vasököllel uralkodik, hanem vas kisujjal.” Aztán feltűnik a filmes karakter is, ikonikus mozdulatával.
A BMW ellenben nem érte be egy szupergonosz halandóval. Ők valami igazán istenit akartak, ezért Zeusz mellett tették le a voksukat, az olümposzi legfőbb istent, a villámok urát Arnold Schwarzenegger alakítja. A villám jelen esetben a bajor gyártó elektromos autókkal kapcsolatos törekvéseit is szimbolizálja. Érdekesség még, hogy a 30 másodperces reklámnak készítettek egy 41 másodperces előzetest.
A Kia inkább aranyosra vette a figurát, és bevetett egy robotkutyát, aki leendő gazdáját véli fölfedezni, valósággal szerelembe esik, amikor meglátja, hogy egy férfi EV6-ot tölt az utcán. A sztori végét nem lőnénk le, íme a videó:
A testvérmárka, a Hyundai az emberiség történetének jelentős pillanatait eleveníti fel, főszerepben Jason Batemannel. Az ősember nyelvhasználatától az első „járműveken” keresztül, a telefon és a televízió megjelenésén át eljutnak a villanyautókig. Sőt, konkrétan az Ioniq 5-ig.
Az akcióra esküszik a Nissan. Az új Z Coupé sportkocsi van a középpontban, és szép számmal feltűnnek ismert színészek is. Nyakkendős-öltönyös úrból lesz akcióhős Eugene Levy, akit sokan talán a pités fiú apjaként azonosítanak (Amerikai pite-filmek), a sportautó kulcsát Brie Larsontól (mostanság: Marvel Kapitány) kapja, de láthatjuk Catherine O'Harát (Reszkessetek betörők – Kevin anyukája), Danai Gurirát (Okoye a Fekete Párducból), valamint az expankrátor, színész Dave Bautistát is.
Az online használtautó-értékesítésben utazó Vroom egy nagyszabású musicalrészletet álmodott színpadra, izé... utcára.