Egyes mai villanyautók teljesítmény-adatait nézve természetes módon merül fel az emberben, hogy hol húzódik ebben a műfajban az elegendő és a sok határa. A nyers adatok alapján az az érzésünk, hogy az EQE AMG változatok már bőven többet nyújtanak a szükségesnél, pedig a gyengébb nincs még 500 lóerős sem.

Úgy néz ki, a polgári, hátsókerék-hajtású modellen kívül minden mást Mercedes-AMG néven kínálnak az EQE palettán: a közepes kivitel a 43-as számot kapja, és ennek a hajtásrendszerét 350 kW-osra, vagyis 476 lóerősre méretezték. Ez sem tűnik lustának, 4,2 másodperc alatt ugrik százra, és 210 km/h-ban maximálták a sebességét. Itt is a típus egységes, 90,6 kWh-s akkumulátorát alkalmazzák, ami az erősebb motorral a gyáriak szerint 462-533 km megtételére lehet elegendő a WLTP ciklus szerint mérve.
Ez lenne a Mercedes EQE
Az új elektromos modell stílusában szorosan követi az EQS-t, de valamivel kisebb annál, és műszakilag is egyszerűbb.
Az erősebb modell 53-as jelzéssel készül majd, ebben a kétmotoros hajtás összteljesítménye 460 kW, vagyis 626 lóerő lesz. Ez már 3,5 másodperc alatt érheti el a százas tempót, 220 km/h a végsebessége, ám egy kicsivel még kevesebbet megy egy töltéssel: a gyártó itt 444-518 km-t ad meg.
Ezen felül az erősebbb modellhez további teljesítménynövelés is rendelhető: az AMG Dynamic Plus csomaggal 505 kW, azaz 689 lóerő csúcsteljesítmény érhető el, amivel 3,3 másodperces gyorsulási idő és 240 km/h-s csúcssebesség jár.
Mindegyik kivitelre jellemző a viszonylag gyors tölthetőség: egyenáramú töltőről akár 170 kW-ot is felvehetnek, bár váltóáramú töltőből csak 11 kW-os jár, a 22 kW-os változatért már felárat kér a Mercedes. Azt mondják, egyenáramú töltőből optimális esetben 180 km-nyi hatótáv is nyerhető egy 15 perces töltéssel.
Az AMG EQE-k kapcsán a Mercedes azt ígéri, hogy a gyorsulások többször is megismételhetők egymás után, ahogy ők folgalmaznak, az igen ellenálló hűtési koncepciónak köszönhetően: állítólag az AMG modellek villanymotorjainak állórésze és invertere is a megszokottnál hatékonyabb hűtést kapott.
A hajtás teljes teljesítménye egyébként csak Sport+ módban érhető el teljes egészében: a Sport üzemmódban 90%-on működik, Comfort módban 80-85%-on működik, a csúszós útfelülethez illeszkedő Slipery módban pedig a csúcsteljesítménynek csak a fele jön elő, padlógázra is.
Megjelenésre egyébként nem különösebben sportosak az AMG EQE-k sem: az egyetlen feltűnő eltérés, hogy itt egy kicsivel nagyobb alsó légbeömlőket alkalmaztak. A hűtőrács helye viszont itt is teli műanyag, az egyetlen eltérés, hogy itt a rács-imitáció határozott, függőleges csíkokból áll. Spoiler alig került az autóra: jól látszik, hogy a tervezők nem akarták elrontani az autó légellenállását, még a látványosabb megjelenés kedvéért sem.
Ami a fotókon nem látszik, az az, hogy a kétmotoros EQE még nehezebb, mint a 2,1 tonnás egymotoros változat, a 350. Az üres tömege 2,5 tonna feletti, így speciális, villanyautókhoz való Michelin Pilot Sport EV gumikra van szükség hozzá, és kivételes fékrendszerre. Ez utóbbi 41,5 centis első és 37,8 centis hátsó féktárcsákat tartalmaz, elöl hat-, hátul egydugattyús nyergekkel. De felárért a 21-es kerekekkel együtt elérhető lesz az autó 44 centi átmérőjű és 4 centi vastag kerámia féktárcsákkal is – ezekkel állítólag már versenypályára is ki lehet merészkedni.
Érdekes, hogy az AMG EQE belülről sem tűnik sokkal sportosabbnak az egymotoros modellnél. Van ugyan vörös keretvilágítás a csupa üveg műszerfalhoz, lapos alsó karimájú kormány, és más formázású, egyértelműen határozottabb oldaltartású ülések is, de ez is inkább luxusautó-belső, amin az látszik, hogy a kényelem volt a tervezők elsődleges szempontja.
Árat egyelőre nem mondott a Mercedes – ezt a tavaszi piaci bevezetéshez közelebbi időpontra ígérik – de az alapmodell 75 ezer eurós ára és az EQS változások árstruktúrája alapján a német szaksajtó a 100-120 ezer eurós sávba várja az AMG modelleket.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Kipufogó rendszert építettek egy Tesla Model Y alá, de nem akármilyet
Az építőnek a fia adta az ötletet
- Belsőség
Ezekkel mászkáltak a magyarok a 80-as években. Mindet felismered?Kvíz: Ismerd fel a 80-as évek autóit!
Ha lazán felismersz minden Ladát, Skodát, Fiatot és még sok mást, ami a 80-as években Magyarországon lófrált, akkor ez a te kvízed.
- Gumidoktor
Sokat megyek a kabrióval, de négyévszakos gumit szeretnék. Hülyeség?
Hóban úgyse használom, viszont elég sok kilométer pörög a kabrióba. Reális választás a négyévszakos?
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Közélet
Nincs meglepetés! Magyarországon A-ból B-be eljutni, zsebbe nyúlós történet - TC-kutatás
A fiatalaknál látványos az eredmény a Totalcar kérésére készült Pulzus-kutatás szerint.
- Hírek
Amilyen ronda ez a lakóautó, legalább annyi luxust kínál egymilliárdért
Bár nem szép, állítólag kategórián belül rendkívül jó az aerodinamikája.
- Hírek
Macskaterapeuta céggel álcázzák a Jeff Bezos által támogatott olcsó elektromos autót
Ha elkészül, állítólag kilencmillió forintnak megfelelő dollár alatt marad az ára.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.

