Egyes mai villanyautók teljesítmény-adatait nézve természetes módon merül fel az emberben, hogy hol húzódik ebben a műfajban az elegendő és a sok határa. A nyers adatok alapján az az érzésünk, hogy az EQE AMG változatok már bőven többet nyújtanak a szükségesnél, pedig a gyengébb nincs még 500 lóerős sem.
Úgy néz ki, a polgári, hátsókerék-hajtású modellen kívül minden mást Mercedes-AMG néven kínálnak az EQE palettán: a közepes kivitel a 43-as számot kapja, és ennek a hajtásrendszerét 350 kW-osra, vagyis 476 lóerősre méretezték. Ez sem tűnik lustának, 4,2 másodperc alatt ugrik százra, és 210 km/h-ban maximálták a sebességét. Itt is a típus egységes, 90,6 kWh-s akkumulátorát alkalmazzák, ami az erősebb motorral a gyáriak szerint 462-533 km megtételére lehet elegendő a WLTP ciklus szerint mérve.
Az erősebb modell 53-as jelzéssel készül majd, ebben a kétmotoros hajtás összteljesítménye 460 kW, vagyis 626 lóerő lesz. Ez már 3,5 másodperc alatt érheti el a százas tempót, 220 km/h a végsebessége, ám egy kicsivel még kevesebbet megy egy töltéssel: a gyártó itt 444-518 km-t ad meg.
Ezen felül az erősebbb modellhez további teljesítménynövelés is rendelhető: az AMG Dynamic Plus csomaggal 505 kW, azaz 689 lóerő csúcsteljesítmény érhető el, amivel 3,3 másodperces gyorsulási idő és 240 km/h-s csúcssebesség jár.
Mindegyik kivitelre jellemző a viszonylag gyors tölthetőség: egyenáramú töltőről akár 170 kW-ot is felvehetnek, bár váltóáramú töltőből csak 11 kW-os jár, a 22 kW-os változatért már felárat kér a Mercedes. Azt mondják, egyenáramú töltőből optimális esetben 180 km-nyi hatótáv is nyerhető egy 15 perces töltéssel.
Az AMG EQE-k kapcsán a Mercedes azt ígéri, hogy a gyorsulások többször is megismételhetők egymás után, ahogy ők folgalmaznak, az igen ellenálló hűtési koncepciónak köszönhetően: állítólag az AMG modellek villanymotorjainak állórésze és invertere is a megszokottnál hatékonyabb hűtést kapott.
A hajtás teljes teljesítménye egyébként csak Sport+ módban érhető el teljes egészében: a Sport üzemmódban 90%-on működik, Comfort módban 80-85%-on működik, a csúszós útfelülethez illeszkedő Slipery módban pedig a csúcsteljesítménynek csak a fele jön elő, padlógázra is.
Megjelenésre egyébként nem különösebben sportosak az AMG EQE-k sem: az egyetlen feltűnő eltérés, hogy itt egy kicsivel nagyobb alsó légbeömlőket alkalmaztak. A hűtőrács helye viszont itt is teli műanyag, az egyetlen eltérés, hogy itt a rács-imitáció határozott, függőleges csíkokból áll. Spoiler alig került az autóra: jól látszik, hogy a tervezők nem akarták elrontani az autó légellenállását, még a látványosabb megjelenés kedvéért sem.
Ami a fotókon nem látszik, az az, hogy a kétmotoros EQE még nehezebb, mint a 2,1 tonnás egymotoros változat, a 350. Az üres tömege 2,5 tonna feletti, így speciális, villanyautókhoz való Michelin Pilot Sport EV gumikra van szükség hozzá, és kivételes fékrendszerre. Ez utóbbi 41,5 centis első és 37,8 centis hátsó féktárcsákat tartalmaz, elöl hat-, hátul egydugattyús nyergekkel. De felárért a 21-es kerekekkel együtt elérhető lesz az autó 44 centi átmérőjű és 4 centi vastag kerámia féktárcsákkal is – ezekkel állítólag már versenypályára is ki lehet merészkedni.
Érdekes, hogy az AMG EQE belülről sem tűnik sokkal sportosabbnak az egymotoros modellnél. Van ugyan vörös keretvilágítás a csupa üveg műszerfalhoz, lapos alsó karimájú kormány, és más formázású, egyértelműen határozottabb oldaltartású ülések is, de ez is inkább luxusautó-belső, amin az látszik, hogy a kényelem volt a tervezők elsődleges szempontja.
Árat egyelőre nem mondott a Mercedes – ezt a tavaszi piaci bevezetéshez közelebbi időpontra ígérik – de az alapmodell 75 ezer eurós ára és az EQS változások árstruktúrája alapján a német szaksajtó a 100-120 ezer eurós sávba várja az AMG modelleket.