Az elektromos Mustang, amit könnyű megkívánni
Már magának a Fordnak is van elektromos Mustangja, de a Mach-E szabadidő-autó finoman szólva sem a klasszikus izomautós vonalat viszi tovább, hanem inkább annak a kortalan menőségét erodálja egy divatcikkért. Ez azonban nem von le semmit abból, hogy a Mach-E hatalmas sláger lett. Míg az ortodox mustangosok a négyhengeres EcoBoost-on is kiakadtak, addig a Charge Cars-nál elkészült a ‘60-as évekbeli Mustang villanyos változata.
157 millió forintnak megfelelő összegért lehet majd hozzájutni - plusz az opciós tételek ugyebár - minden idők talán legszebb Mustangjának modernizált változatához, amiből csak 499 darabot készít a londoni vállalat. Ma divatos restomod projektnek tűnik, de abban az értelemben nem igazán az, hogy ezt nem egy meglévő veteránból építik, hanem a semmiből gyártják le a hivatalosan engedélyezett 1967-es Mustang Fastback karosszériát.
V8-as nincs a gépházteteje alatt, de azért erőből nincs hiány, a Charge Cars Mustangja 536 lóerős és 1500 Nm nyomatéka van, tengelyenként egy villanymotorjával ráadásul összkerekes. 3,9 másodperc alatt gyorsul 60 mérföld/órás (kb. 97 km/óra) sebességre. 62 kWh-s akkumulátorcsomagja van, amivel a gyártó becslése szerint úgy 320 kilométert képes megtenni egy feltöltéssel. 50 kW-os gyorstöltővel a Mustang 20-ról 80%-ra kevesebb mint 1 óra alatt tölt fel.
Szépen hozza a külső az eredeti formát, de vannak rajta egyértelműen modern részletek, mint a teli hűtőmaszk, a tükrök vagy a karosszériába simuló kilincs és kicsit szokatlanul mutatnak alatta ezek a méretes felnik, valamint a LED-es lámpa sem korhű elem. A beltér pedig egyértelműen futurisztikus a digitális óracsoporttal és az álló formátumú érintőképernyős tablettel a középkonzol helyén. Váltókar helyett is csupán gombok vannak a könyöklőnél.
Mindegyik autó kézzel készül majd, teljes mértékben a vevő igényeire szabva, de ez ilyen ár és példányszám mellett lazán elvárható.