Ha lassan is, de kitapinthatóvá válik a BMW és a kínai CATL terve, amelyben Magyarország is kulcsszerepet kap.
A BMW debreceni gyáráról az utóbbi években kevés hír érkezik, de az egy ideje már nem titok, hogy a késlekedés nem tett rosszat a hosszú távú terveknek, sőt, egy újabb olcsón termelő kelet-európai tucatüzem helyett új típusú, villanyautókat előállító gyárat épít a német prémiumgyártó hazánkban.
Nemrég azt is hallhattuk, hogy a BMW-nek 2025-től a CATL szállít olcsóbb, hengeres cellákat, most pedig dél-koreai forrásokra hivatkozva írta meg a vg.hu, hogy a CATL is vásárolt egy 200 hektáros telket Debrecentől nem messze, az épülő BMW gyártól alig húsz kilométerre, gyárépítés céljából. Emellett a kínai vállalat az itthoni toborzást is megkezdte: egyelőre villamosmérnököket keresnek.
Mindebből nem nehéz összerakni a képet: az első elektromosnak tervezett BMW platform, a Neue Klasse, illetve az erre épülő autók Magyarországon készülnek majd, szintén helyben gyártott, olcsó, hengeres CATL akkumulátorokkal.
Az persze korántsem biztos, hogy a CATL magyar gyártóbázisáról csak a BMW-t szolgálja majd ki: innen láthatnak el más európai villanyautó-gyárakat is, ami a hazai autógyártás fejlődésének is jót tehet.