A Goodwood Festival of Speed hegyi felfutója inkább látványosságként szolgál, mint valódi versenyként – legendás versenyautók és álcázott világújdonságok váltogatják egymást az élő és az eseményeket interneten követő közönség előtt – de van, akinek fontos a sorrend is.
Ilyen a McMurtry Automotive nevű vállalkozás, amely különleges, egyedi versenyautót épített, a Spérlinget, hogy mindenki másnál gyorsabban érhessen fel a mindössze 1,86 kilométeres magánúton. Az elektromos hajtású autó durván egy tonnát nyom, és a készítői szerint tonnánként úgy ezer lóerő mozgatja. A 96 km/h-s tempót nagyjából 1,5 másodperc alatt érheti el álló helyzetből indulva, a végsebessége pedig 241 km/h.
Emellett egy elég ritkán használt műszaki megoldás is előfordul rajta: az autó alól két ventilátor szíva ki a levegő, amivel állítólag akár két tonna súlyának megfelelő leszorítóerőt is generálhat a rendszer. Ez persze nem új találmány, Gordon Murray az 1978-as Brabham BT46-oson már alkalmazta, de nem terjedt el: miután Niki Lauda megnyerte vele a Svéd Nagydíjat, az F1-ben betiltottak minden hasonló, aktív aerodinamikai elemet.
Bár hivatalosan senki nem azért meg Goodwoodba, hogy rekordot fusson, a pályán a leggyorsabbnak lenni nem egyszerű. A jelenlegi rekorder a Volkswagen ID.R versenyautója, amelyet pont ilyen rövid hegyi futamokra fejlesztettek, és Pikes Peak-enazóta is megközelíthetetlen rekordot állított fel még 2018-ban. A szuperrövid goodwoodi pályán a VW rekordja 39,9 másodperc, ezt szeretnék az idén megjavítani a Spérlinggel, illetve Max Chilltonnal a volánnál – a hét végén az is kiderül, hogy ez összejön-e nekik.