Portáltengelyes 911-et épített a Porsche a vulkántúrához
Ez még ugyan nem a hamarosan sorozatgyártásba kerülő 911 Dakar (992) prototípusa, de azért is így elég menő 6007 méteres magasságon, Romain Dumas kezei közt.

Azt már tudjuk, hogy a hasonló felhasználásra kifejlesztett Lamborghini Sterratónál is többre képes 911-est épít a Porsche, és hogy 911 Safari helyett 911 Dakarnak hívja majd, hatalmas Pirelli Scorpion gumikkal felszerelve. Ám mielőtt a huszonhatodik 992-es generációs 911 variáció is piacra kerülne, a Porsche épített két prototípust, melyekkel megmászta az Ojos del Salado vulkánt az Andokban. A chilei-argentin határon fekvő hegyvonulat 4600 méter fölött gyakorlatilag élettelen, annyira száraz a klíma. Hó és jég viszont így is akad, ezért is lehetetlen a csúcsig vezetni.
Videón a gyárilag terepesített Lamborghini sportautó
A neve földutat jelent, amin otthon érezheti magát a körbeműanyagozott, emelt hasmagasságú Huracán.
Így hát a háromszoros Le Mans-győztes, valamint a feladat szempontjából valamivel relevánsabb Pikes Peak-rekorder és Dakar-veterán Romain Dumas vezetésével az expedíció 6007 méteres magasságig merészkedett, ahol a mínusz harminc fokos hőmérséklettel, és persze az oxigénszint érezhető feleződésével kellett megküzdenie.

A világ legmagasabban fekvő vulkánja egyébként 6893 méter magas, és mivel a civilizációtól távol fekszik, először egy lengyel csapat ért fel a csúcsára, 1937 februárjában. Ferdinand Porsche akkoriban még mással volt elfoglalva.
Hogy egy 992-es Porsche egyáltalán megkísérelhessen egy ilyen chilei kalandot, jelentős átalakításokat igényel. A 911 program főmérnöke, Michael Rösler szerencsére nem ma kezdte a szakmát.
A két vulkánjáró prototípus 911 Carrera 4S alapokra épült, a 443 lóerős turbómotorral és a hétsebességes manuális váltóval. A Porsche csapata Weissachban a Romain Dumas Motorsport segítségével kicserélte a váltóáttéteket, hogy a 310mm széles terepgumik lassú forgatása se okozzon problémát. Bekerült a bukócső és a szénszálas ülésekkel könnyített beltér, az autó alá pedig portáltengelyeket rakott a Porsche, hogy 35 centi lehessen a hasmagasság.
Hasonlóan fontos, hogy a motorsport termékekből ismert Porsche Warp-Connecter is a rendszer része, ami gyakorlatilag egy mechanikus differenciálmű. Természetesen elől-hátul manuálisan zárható is egyben. Áttervezték az autók hűtését is, és a padlólemez védőburkolata mellé még egy-egy csörlőt is kaptak a hegymászó 911-ek.
Az utcai 911 Dakar nem lesz ilyen közel egy Mercedes-Benz G 500 4x4² képességeihez, de azért így is várjuk kedvenc elhagyott homokbányánkban.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Jövőre gyártásba küldik a Stellantis szilárdtest akkumulátorát
A Stellantis szerint áttörést értek el a szilárdtest akkumulátorok terén.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
