Menő koncepcióautót mutatott a Peugeot, ami végre nem egy SUV
Az ides CES-en mutatta be a Peugeot az Inception Concept névre hallgató tanulmányautóját. Ma már szinte egyértelmű, hogy villanyautóról van szó, de az érdekes inkább az, hogy ezúttal nem SUV-ről, hanem egy lapos, elegáns vonalvezetésű szedánról van szó.
Az Inception a Stellantis STLA Large platformjára épül, ami a méreteit tekintve abszolút indokolt, hiszen 5 méter hosszú. A tetemes hosszhoz váratlanul kicsi magasság társul, mindössze 1,34 méter a koncepcióautó függőleges kiterjedése. Ez a két adat egy hibátlan arányú, nyúlánk autót ad ki, aminek a formai elemei később a Peugeot jövőbeli modelljein jelennek majd meg.
A határozott, pengeszerű élek és a nagy, egyenes felületek kimondottan agresszív, karakán kiállású autóvá teszik az Inceptiont. A külső legelegánsabb részlete, hogy a szélvédő nem ér véget az övvonalnál, hanem belefut a géptető hűlt helyébe. Elöl és hátul nagy, egyenes felületek határolják az autót, amikbe a Peugeot-ra manapság jellemző, három csíkból álló lámpákat integráltak. A felnik igen egyedi, térben eltolt felületei teszik fel az i-re a pontot.
A külső tehát csodás, az SUV-k tengerében pedig különösen üdítő látvány egy ennyire csinos szedán. A visszafogottan szép külsőhöz egy sokkal futurisztikusabb hangvételű, a valóságtól jobban elrugaszkodott belső tartozik. Belül a szögletes, geometrikus formák uralkodnak és egyértelműen a látvány a lényeg, mert már első ránézésre se tűnik használhatónak a beltér. A lekerekített szélű kormány és a köralakú műszeregység talán a legérdekesebb részletek belül.
Hogy ne csak a látványról szóljon az egész, technikai adatokat is közöltek. Nem aprózták el: az Inception 800 voltos rendszert használ és a 100 kWh-s akkumulátorcsomagjával elméletileg akár 800 kilométeres hatótávra is képes lehet. Egyelőre kimondottan utópisztikusan hangzik, de azt állítják, hogy az új, indukciós töltőjükkel 5 perc alatt 150 kilométernyi hatótávot lehet majd beletölteni az autóba.
A Peugeot 2025-ben szeretné bemutatni az első autót, ami ezzel a formanyelvvel és ehhez hasonló műszaki megoldásokkal készül. További érdekes vállalás, hogy a Peugeot 2030-ra Európa vezető villanyautó-gyártójává szeretne válni. Ennek érdekében a következő két évben öt új elektromos modellt szándékoznak bemutatni.
Forrás: Peugeot