A Sanghaji Autószalonon mutatták be a Polestar 4-et, aminek a külseje sokat merít a Polestar Precept koncepciójából. Az elektromos újdonságot a márka SUV kupénak hívja, ami a gyakorlatban annyit tesz, hogy ez egy enyhén emelt hasmagasságú autó, aminek a tetővonala némileg lefelé ível.
Polestar Precept: a jövő tényleg Tesla formájú?
A stílus teljesen új, de a tervezők a Polestar-nál sem tudtak elszakadni a nagy ellenféltől.

A dizájn nagy felületekkel, sok egyenessel és élekkel operál, így a Polestar 4 vonalai mögül még némi sportosság is felsejlik, ami biztosan cél is volt. Az autó eleje azonban rendkívül jellegtelen lett: a lefelé tartó géptető, a díszrács nélküli orr és a lámpák alapján szinte bármilyen más, modern autó is lehetne. A forma már a Polestar 3-nál is hasonló volt, de az valamivel mégis izgalmasabb darabnak tűnt.
517 lóerővel érkezik a Polestar 3
Öt radarral, öt külső kamerával, tizenkét ultrahangos szenzorral és alapból kétkamrás légrugókkal érkezik.
Ugyanakkor van olyan pontja, ami igen meglepő: a hátsó lámpák fölött ugyanis nincs hátsó szélvédő. A Polestar szerint így biztonságosabbá válik az autó, illetve azt mondják, hogy egészen újszerű, magával ragadó élmény lesz benne hátul utazni, jelentsen egy ilyen közhely bármit is.
Mindeközben a beltér egyébként kimondottan gusztusosnak ígérkezik: végtelenül egyszerűre, szinte már egy Teslára emlékeztetően minimalistára tervezték. A külsőhöz hasonlóan belül is a hosszú, egyenes vonalak és a visszafogott formák dominálnak, néhány kisebb díszítőelemmel. A belső se kirívóan izgalmas, ugyanakkor a dizájn miatt olyan térnek ígérkezik, ahol jó utazni.
A műszeregység egy 10,2 colos kijelzőt kapott, az infotainment viszont egy 15,4 colos egységet, ami akkora, mint egy átlagos laptop. Külön kiemelték, hogy törekedtek rá, hogy a beltér minél inkább környezetbarát legyen, így például a kárpitok 100 százalékban újrahasznosított anyagból készülnek.
A Polestar 4 a Geely Sustainable Experience Architecture padlólemezét használja, és bár a forma alapján csalóka, az 1 milliméter híján 3 méteres tengelytáv tágas belteret feltételez. Egyébként is nagy autóról van szó, hiszen a hossza 4,84 méter hosszú.
Minden változatba igen nagy, 102 kWh-s akkumulátorpakkot szerelnek, teljesítményszintekből azonban különbözőeket kínálnak majd. Az egymotoros alapmodell 272 lóerőt és 343 Nm-t tud és hátsókerékhajtású lesz, a csúcsot pedig a kétmotoros változat jelenti majd. Utóbbi összkerekes lesz és 544 lóerős maximális teljesítményt, illetve 686 Nm-es csúcsnyomatékot tud, amihez egy egészséges 3,8 másodperces nulla-százas sprint tartozik.
A hatótáv az alapmodell esetén 600 kilométer lesz, amitől némileg elmarad a csúcsmodell 560 kilométeres hatótávja. Tölteni mindegyik változatot maximum 200 kW-tal lehet. A hírek szerint az újdonság 2024-ben érkezik, az európai indulóár pedig várhatóan 60 ezer euró, vagyis nagyjából 22,3 millió forint lesz.
Forrás: Polestar

Az oldalról ajánljuk
- Vélemény
10 sportautó, amit becsülettel befejeztek
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amik úgy hagyták el a gyárat, hogy neked már csak élvezned kell a tudásukat.
- Hírek
Nem fogy elég jól a Cybertruck, árkedvezmények mellett csökkentik a termelést is
Közben csoportos kereset indult a Model Y kilométerszámlálója miatt, viszont a Model 3 akkuja elég jól bírja a kilométereket.
- Hírek
A kutyának sem kell? - Az orosz autópiac végzetesen bezuhant
A helyzeten valószínűleg csak az állami beavatkozás segíthet.
- Hírek
Piastri közepesen izgalmasan, de komolyabb nehézségek nélkül nyerte a Szaúdi Nagydíjat
Így már ő vezeti a világbajnokságot.
- Tesztek
Méltó Transit-e az E-Transit?Menetpróba: Ford elektromos Transit termékcsalád
A napfényes Barcelonában próbáltuk ki a Transit termékcsalád villanyosított tagjait.
- Gumidoktor
Öreg autóra apró, de király gumi kéne. Van ilyen?
Huszonéves Hyundai-ra szeretnék olyan gumikat, amik a lehető legjobban viselkednek. Mit válasszak a szűk kínálatból?
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Neked is kéne ez az összkerekes-terepezős Swift
A holland Suzuki képviselet követte el.
- Hírek
A Renault ananászból akar díszítőelemeket gyártani a beltereihez
Alternatívákat keresnek a bőrre és a műanyagra.
- Hírek
Videó: Közveszélyes szellemi rövidnadrágok között autózunk
Chevrolet Matizzal randalírozó idiótán és F Astra kabrióval veszélyesen közlekedő kreténen is szörnyülködhetsz.
- Hírek
Élő adásban történt súlyos motoros baleset a Bajna-Héreg szerpentinen
A motoros valószínűleg nem megfelelően választotta meg a sebességét.
- Hírek
Elképesztő értékvesztés tapasztalható az Audi E-tron GT-knél
A számok nagyon csúnyák és nagyon elbizonytalaníthatják az újautó-piac szereplőit.
- Hírek
Néhány Ford megállíthatatlan (rossz rajtuk a fék, visszahívják őket)
A veszélyes probléma több mint 123 ezer Fordot és Lincolnt érinthet.
- Hírek
Hatalmas időmérős csata után Verstappen indulhat poleból a Szaúdi Nagydíjon
Norris elmérte a falat, így csak a tizedik helyről indulhat.
- Technika
40 féle mód, ahogy automata váltót lehet csinálni
Karok, pöckök, tekerők, pixelek, semmi nem szab határt.
- Közélet
Hárommillióért minden van: szoci veterán, hodály családi és csótány limuzin is - Murvaélet #6
Három millióért kerestünk használt autókat és egy kicsit már a veteránozásba is belekóstoltunk.
- Szerelem
Ezek voltak a kedvenc MűhelyPRN epizódjaink
Életveszélyes autók, tigrisbukfenc, személyes érintettség, és persze a Csirkecsontó! Hat év terméséből mazsoláztunk nektek.
- Nepperűző
Szívóbenzines után villanyautóra váltanék. Vagy egy másik szívóbenzinesre?
Tényleg 2 liter benzin áráért lehet 100 kilométert megtenni? A racionalitást vagy a kisördögöt válasszam?
- Hírek
Súlyos baleset az Üllői úton: egy Nissan 300ZX-et tarolt le a villanyoszlop
Az autó, ami annak idején annyira erős volt, hogy a japán Közlekedési Minisztérium utasította a gyártót, hogy csökkentse a teljesítményét.
- Olajdoktor
Szivárog az olaj a Kia turbójából, a márkaszerviz szerint ez normális
Keveset futott, nem túl öreg autóról van szó. Tényleg normális, hogy szivárog az olaj turbónál?
- Hírek
Nissan: naná, hogy visszatér a GT-R, semmi kétség
Már a Nissan célpontja is megvan: a Porsche 911-et szeretnék majd megverni a jövő GT-R-ével.
- Technika
Géppornó: hány liter folyadék kell egy 150 tonnás dömperbe?
Sok, ráadásul 500 üzemóránként cserélni kell. Autókhoz szokott ésszel nehéz felfogni a Kress 200C III számait.
- Hírek
Ilyen sakktáblát is csak a Rolls-Royce csinálhatott!
Formabontó, nagyon minőségi kidolgozású, és természetesen nem árulják el az árát.
- Hírek
A Huawei és a Chery közös újdonsága 1673 kilométeres hatótávot ígér
A Luxeed R7 nem csak hajtásláncot, de kiemelkedően igényes futóművet is ígér!

