A Toyota Land Cruiser a megbízhatóság és a tartósság szinonimája, gyakorlatilag évtizedek óta. Különösen kiemelkedő darab a legendás J70-es változat, amit 1984-ben mutattak be, és annyira jól sikerült, hogy a mai napig gyártják.
Sőt, nem csak gyártják, most megérkezett a legújabb, frissített változat, amivel a Toyota a J70-es Land Cruiser negyvenedik évfordulóját ünnepli.
A külső nem sokat változott az elmúlt, hosszú évtizedekben, dehát ami tökéletes, azon felesleges változtatni ugye. Így aztán maradt a markánsan szögletes, öregsulis formavilág, ami egy csodálatos, üdítő színfolt a túldizájnolt, modern SUV-k világában. Ívek továbbra sincsenek, és a kaszni hajlításait is kigondolták már egyszer, így azok is maradtak.
A kaszni és ezáltal a szimpatikus karakter tehát maradt, de azért akadnak itt apróságok, amik változtak. Az újdonságra raktak például modern külsejű fényszórókat és szögletes, de szintén modernnek tűnő lökhárítókat. A rács és a narancssárga indexek az eredeti, nyolcvanas években készült Land Cruisert idézik.
A retró felnikkel, a régi kasznival és a finom, modern részletekkel az összkép abszolút hibátlan, pont így képzelnénk el egy régi terepjáró friss átiratát. A beltér ennél valamivel ötlettelenebb, hiszen maradtak a szürke, kopogós műanyagok, amit pár, a mai igényeknek megfelelő részlettel ütöttek fel. Ez nem feltétlenül baj, mivel tulajdonképpen illik az autó karakteréhez.
Kaszniból egyébként kétféle változat is készül: Japánban a klasszikus, ötajtós verziót fogják forgalmazni, míg Ausztrália a négyajtós pickupot kapja. Utóbbi kicsit érdekesen néz ki, ugyanis a platója szélesebb, mint a fülke, és a vonalvezetése teljesen eltér a kaszni dizájnjától. A pickup is állat, miközben azért kicsit fura is.
A japán verzióba egy 2,8 literes, 201 lóerős, 500 Nm csúcsnyomatékú dízelmotort szerelnek, amihez egy hatsebességes automata kapcsolódik. Az ausztrál változatnál lehet választani: kérhető a kettőnyolcas dízel is, de aki elhúzná magával a farmot, az választhatja a 4,5 literes, V8-as dízelt is. Utóbbi 202 lóerős, és bármilyen hihetetlen, kevesebb a nyomatéka, mint a kisebb motoré: a V8-as 430 Nm-t tud. A nagyobbik dízelhez csak ötsebességes manuált lehet párosítani.
Az évfordulót ünneplő, régi-új J70-es Land Cruiserek 2024-ben érkeznek, hiszen akkor lesz 40 éves a típus. Az eddigi információk szerint egyelőre csak Japán és Ausztrália kap a roppant menő Toyotákból, de szinte biztos, hogy a világ egyéb pontjain is lenne rá kereslet.
Forrás: Toyota