Kína egyik legnagyobb autógyártója, a BYD egy rendezvényén felszólította kínai riválisait, hogy fogjanak össze az iparágban, és „rombolják le a globális piac régi legendáit”. A patrióta felszólítást egy lelkes videó előzte meg, amiben röviden bemutatják a meghatározó régi és új kínai autógyártókat.
A BYD újabb mérföldkövet ért el termelésében, amelyet egy rendezvény keretében ünnepeltek meg. Viszont emellett a cég alapítója és elnöke bejelentette, hogy „eljött a kínai márkák ideje”.
Wang Chuanfu 12 kínai autógyártóhoz szólt, hogy egyesítsék erejüket, hogy nyomot hagyjanak a globális piacon. Az alapító emellett hangsúlyozta, hogy míg a kínai autógyártók hazájukban versengenek, addig a „tengertúlon” a növekedésük hajszolása a céljuk. Viszont míg otthon szabadon versenyezhetnek, addig a globális piacon több országban ütköznek különböző szabályozásokkal kapcsolatos akadályokba.
A szerdai rendezvényen a BYD egy videót is közzé tett, amely egy tucat riválisának az alapítását jelzi, egészen 1956-os állami autógyártótól kezdve a Xpengig, Nioig és a Li Autoig. A videóban a narrátor többek között olyaokat mond, hogy „történeteink különböznek, de az irányunk közös”, a tengertúli piacra utalva pedig arról beszél, hogy ott „nincs különbség a te és én között.” A videó pedig azzal a mondattal zárul, hogy
„romboljuk le a régi legendákat, és érjünk el új, világszínvonalú márkákat Chinese Autos név alatt”
A videó gyorsan elkezdett terjedni a kínai Weibo platformon, ahol többek között a megszólított rivális márkák vezetői is megosztották a videót. William Li, a Nio vezérigazgatója például kimondottan pozitívan fogadta a felhívást. Posztjában azt írta, hogy büszke a kínai autóiparra, és tanulniuk kelle a BYD sikeréből. De Li Xiang, a Li Auto vezérigazgatója is hasonlóan lelkes posztott tett közzé.
A Great Wall Motor egyik vezetője viszont nem volt ennyire lelkes a felhívástól. Wang Yuanli szerint a kínai gyártóknak el kell fogadniuk a verseny valóságát és, nem biztos, hogy a tengertúlon jól fogadnák, ha az összes gyártó közösen kezdene el exportálni.
A Great Wall ellenkezése eredendően abból is fakadhat, hogy májusban jelentést nyújtottak be a BYD ellen a szabályozó hatóságok felé, mivel a gyártó két hibrid modellje nem felel meg a kibocsátási előírásoknak. Ezt a BYD tagadta, sőt közölte, hogy jogi lépéseket is tehet az ügyben.
Arról, hogy a „régi legendákat” miként győznék le, vagy egyáltalán miként kellene elképzelni az egyesülést a Chinese Autos név alatt nem tudni semmit, de a tettük nagyon patrióta volt, és elég volt arra, hogy picit közelebb hozza egymáshoz a kínai riválisok nagy részét.