A Kia alaposan felkészült az idei CES-re (Consumer Electronics Show), ugyanis bemutatta a PBV-t (Platform Beyond Vehicle), ami egy önvezetésre is képes moduláris platform villanyautók számára, amihez egyből 3 modellt is leterveztek.
A legkisebb és legmanőverezhetőbb a PV1, amit a Kia rövid távú logisztikai, szállítási feladatok ellátására képzelt el. A PV1 legfontosabb jellemzője, a manőverezhetősége. Ugyanis az autó elvileg nemcsak saját tengelye körül, de akár a hátsó tengelyét lecövekelve is tud forogni vagy párhuzamosan elfordított kerekekkel oldalazva is haladhat.
Aktív elektromágneses felfüggesztésével a jármű bármilyen irányba képes dőlni, valamint megemeli magát, ami a ki-be pakolást hivatott könnyíteni. A PV1 rakterében padlóba integrált sínrendszer van, ami a videók tanúsága szerint a tárolók ki-be húzását vagy akár más PVB platformos járművekbe átpakolását segíti.
A másik jármű a PV5, amiből négy verzió készülne. A középméretű dobozautót elsőként taxiként mutatták be, ami sofőrrel, de önvezető járműként is működhet. A bemutatóvideóban egy (sofőrrel együtt) hatszemélyes kialakítást mutattak be, aminek elrendezését az utas állíthatja be egy applikáción keresztül. A PV5 hátsó sorába nemcsak ülések, de akár asztalok is beépíthetők, hogy mozgó irodaként is lehessen használni.
Az autó elején és hátulján egy-egy kijelző mutatja, hogy éppen szolgálatban van-e a jármű, és hova tart.
A PV5-ben nem találták fel újra a kormánykereket, hanem bővítették annak funkcióit. Egyik újdonsága, hogy belehelyezhető egy telefon, ami így műszeregységként (is) működhet. Emellett felhajtható, hogy a sofőr jobban elférjen, ha szükséges, valamint állított módban állólámpaként is funkcionálhat.
A panorámatető napemelként is funkciónál, ami nemcsak az autó akkumulátorát tölti, hanem az utastérben található konnektorokat is működteti.
A többi high roof, van és pickup változat kimondottan kishaszonjárműként, szállítási feladatok ellátására van kitalálva, más-más igényekhez.
A PV5 legfontosabb tulajdonsága mégis az, hogy egy moduláris platform, vagyis a fent említett verziók könnyen átcserélhetőek egy másik kivitelre. Ennek elképzelt működési elvéről egy videót is közzétett a gyártó:
A koncepciók közül a legnagyobb a PV7, de ez ugyanazokat a feladatokat hivatott ellátni, mint az előbb említett PV5, csak nagyobb méretben.
A Kia elképzelése szerint elsőként a PV5 valósulhat meg, és ha minden jól megy, jöhet a PV1 és 5 közé tervezett PV3, amit végezetül a PV7 követ. Elvileg kezdetben az önvezetés sem lesz elérhető.
A Kia a tervek szerint 2025-ben megkezdi a PBV gyártását, és évi 150 ezres kapacitással terveznek.