A Nvidiának és a Huaweinek dob kesztyűt a Geely-csoporthoz tartozó chipgyártó.
Az autótechnológiai porondon olyan óriásvállalatok mellett, mint a Nvidia vagy a Huawei mellé igyekszik felzárkózni a neve alapján egyelőre kevésbé cég, az Ecarx. A háttér azonban adott: a vállalatot 2017 óta építgeti az egyebek mellett a Volvót tulajdonosaként ismert Geely autógyártó társalapító-elnöke Eric Li.

A cég szoftvereket és félvezetőrendszereket szállít digitális autóműszerfalakhoz és vezetéstámogató rendszerekhez. Az Ecarx árbevétele 22 százalékkal 263 millió dollárra nőtt a tavalyi negyedik negyedévben az egy évvel korábbihoz képest. A legnagyobb vásárlói persze a Geely autómárkai. Ezeknek értékesíti termékei 70 százalékát.
Eközben a Nvidia autós részlegéknek árbevétele 4 százalékkal, 281 millió dollárra csökkent ugyanebben az összehasonlításban. Jensen Huang, a Nvidia vezérigazgatója az autótechnológiában látja a közeljövő új sok milliárd dolláros iparágát.
Ziyu Shen, az Ecarx társalapító-vezérigazgatója a CNBC elismeri, hogy a Nvidia olyan előnnyel bír a mesterséges intelligenciát kiszolgáló chipek gyártásában, amivel nem tudnak versenyezni. Ugyanakkor az autók 70-80 százalékában nincs szükség erre a csúcsszínvonalra. Ez az a pálya, amelyek ők játszanak. Különösen fontosnak tartja az elemi biztonsági rendszereket, amelyeknek óriási a piaca. A cégvezető szerint jelenleg a Qualcomm új chipjeivel és a Nvidia egyszerűbb termékeivel versenyeznek.
Az Ecarx ki akarja használni, hogy a kínai autógyártók a globális geopolitikai feszültségek miatt kénytelenek a helyi piacról beszerezni autótechnológiai rendszereiket. Emellett nemzetközi piacon terjeszkedés is napirenden van. Ennek fontos eleme, hogy előre felkészültek a lehetséges korlátozásokra, amelyekkel a Huaweit háttérbe szorították a nyugati piacokon. Shen elmondása szerint minden külföldi tevékenységüket elszigetelték a hazaitól és rigorózusan betartják a helyi szabályokat. A cégvezető tisztában van vele, hogy csak akkor válhatnak multivá, ha a nagy autógyártók beszállítói lesznek, a kínai cégek egyike sincs egyelőre a világ öt legnagyobb autógyártója között.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Nem érdemes menekülni Japánban, ezzel úgyis utolér a rendőrség
Az átalakításokkal együtt 25 millió japán jenes (63 millió forint) NSX végsebessége 307 km/h.
- Hírek
Zokogni fogsz, ha meglátod a Renault 5 Turbo 3E árát
Hivatalos árat kapott a Renault 5 Turbo 3E, a francia gyártó brutális hot hatch-e.
- Hírek
Gerelyrészeg nyírségi orvos zúzott rendőrségi mikrobuszt, hatodszorra vezetett eltiltás alatt
Az intézkedő rendőr is csak azért úszta meg, mert visszaugrott a rohamkocsiba.
- Hírek
Friss dizájnnal érkezik a vadiúj Lexus ES, és szögletesebb, mint valaha
Változott a fazon, merőben újszerű a beltér és még a Predator-arc is ment a levesbe.
- Hírek
Így tarol a BYD: mintha minden második autó Suzuki lenne
A BYD óriási fölénnyel a kínai autópiac királya, de a kicsi márkák is pörögnek.
- Hírek
Márkakereskedésekből lopott, végül saját magát buktatta le a kerekek réme
A 22 éves elkövetőt egyszer már majdnem elkapták a rendőrök, de ekkor még nem tudták azonosítani.
- Hírek
Három kamion ütközött az M15-ös autópályán
A helyszínre mentő is érkezett. A karambol miatt az érintett szakaszon forgalmi akadályra kell számítani.
- Hírek
Az OMV bezárja az összes ausztriai hidrgonénkútját
A cég a villanyautózásra szeretne koncentrálni.
- Égéstér
Jófejségből mentenek életet
A heti Égéstér sztárvendége Szécsényi Andris, aki talán minden lett már, csak akasztott ember és autós újságíró nem – utóbbin talán még segíthetünk.
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Hírek
Ebben a városban heti 30 ezer gyorshajtót fognak a traffipaxok, mégsem osztanak bírságokat
Egyelőre csak tesztüzemben vannak a sebességmérő kamerák.
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Tesztek
Képes visszahozni az Opelbe vetett hitemTeszt: Opel Grandland Electric GS
Egy jókora Opel franciás stílussal és ötletekkel, az, hogy elektromos, meg már szinte természetes.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Közélet
Te mernél ilyen helyen parkolni?Olvasóink bátrak voltak, meg is szívták. De jogos volt a büntetésük?
Ha tisztában vagy a vonatkozó jogszabályok és táblák helyes értelmezésével, akkor nyugodtan megteheted. Kivéve, amikor jogtalan bírságot kapsz miatta.
- Közélet
Kigyulladt a félmilliós Renault: érdemes évekig pereskedni a kereskedéssel?Olvasónk kitartóan küzdött az igazáért, végül nyert ügye lett
Egy szavatossági per nem csak a pénzről szól, itt kérem elvi kérdések forognak kockán! Azokból pedig nem szabad engedni.
- Tesztek
Ezt a kompótot már érdemes eltenniHasználtteszt: BMW 323ti 1998
Emiatt már érdemes lesz kijönnöd a Parkoló Parádéra is, mert ritkább, mint egy M3.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Hírek
Súlyos baleset az M1-esen, az autópályát lezárták
Az M1-es autópályán egy kisbusz és két személyautó ütközött Biatorbágy térségében.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
