Bemutatták az STLA Medium platform új boldog haszonélvezőjét, a 4,79 méter hosszú Peugeot E-5008-at, ami 660 km-es WLTP hatótávot, hétszemélyes verziót és minden fontos, modern újítást ígér.
A Peugeot 5008 harmadik generációja köszöntött be ezzel, ami megkapta az új Peugeot-k stílusos dizájnját. Míg az első generáció MPV volt, a második SUV, addig a harmadik is SUV maradt, de ez egy ilyen világ.

Az új E-5008 elölről alig néz ki máshogy, mint az e-3008, ami nem meglepő, hiszen egy márka, azonos platform, csak a méret más. Viszont hátulról formájában már sokkal szögletesebb, a tetővonala sincs ívesen lecsapva, ugyanis a harmadik üléssorba kényelmesen már csak így lehetne beférni.
700 kilométeres hatótáv, sikk és zötyögés
A gigantikus hatótáv, a ChatGPT, a drasztikusan átszabott külső és belső vajon elég lesz a sikerhez?
Nagy és modern
Kényelemből pedig talán hátul sem lesz hiány, ugyanis az E-5008 tengelytávja 2,9 méter, szélessége 1,89 méter, magassága pedig 1,69 méter. Ezzel együtt pedig nagy csomagteret is ígérnek:
- 7 fős konfigurációban 259 literes a csomatér,
- 5 fősben 748,
- és két fősben 1815 liter. Ezzel pedig két méter hosszú rakodóterünk van.
A harmadik sor mögötti csomagtartópadló kievehető és függőlegesen az ülések mögé helyezhető, ami további 80 liternyi csomagteret ad - bár a Peugeot ide inkább az olyan dolgok tárolását ajánlja, mint a „kedvenc sportfelszerelésünk”.
A második üléssor háttámlái öt pozícióban, egymástól függetlenül dönthetők, valamint maguk az ülések is tolhatók előre-hátra.
Az E-5008 belterét a Peugeot egy high-tech nappalinak nevezi dizájn szempontjából, amibe beletartozik a továbbfejlesztett i-Cockpit is beletartozik. Elöl egy akár 21 colos ívelt érintőkijelző foglal helyet, ami a műszeregység és az infotainment rendszer egyszerre. Kivéve az Allure verzióban, ott ugyanis kettő 10 colos kijelző van. Ez alatt középen 10 konfigurálható érintőgombot találunk, amelyekhez bármilyen beállítást, parancsot hozzáadhatunk.
A ChatGPT integráció is alap már, ha az autónkkal komolyabban szeretnénk beszélgetni, segítéget kérni tőle. Az autó maga pedig segít a vezetésben, ugyanis akár több mint 40 féle vezetést támogató/segítő rendszer működhet benne a Drive Assist Plus 2.0-nak hála.
Megújultak a kormánykerék kezelőszervei is, amik elvileg csak akkor aktiválódnak, ha a vezető megnyomja őket, ezzel elkerülve a véletlen nyomkodásokat.
Ezt a high-tech belteret a hangulat-LED-eken kívül pedig egy hatalmas, elöl nyitható panorámatető egészítheti ki.
Nem csak villanyosoknak
A Peugeot E-5008 azért belső égésű motorral is lesz kapható (ami valószínűleg E jelzés nélkül jön). Lesz egy hibrid variáns, amiben egy 136 lóerős benzinmotor foglal helyet hatfokozatú duplakuplungos váltóval, és mindezt egy elektromotor segíti. Ezzel a fogyasztása WLTP szerinti 5,8 l/100km.
A másik egy plug-in hibrid verzió, amiben egy 92 kW-os elektromotor és egy 150 lóerős belső égésű dolgozik. Azt viszont nem mondták el, hogy mekkora akkumulátorral szerelik, de 80 kilométeres hatótávot ígérnek vele. Valamint a benzintankja 60 literes.
Elektromos verziókból viszont már nagyobb a választék:
- Egymotoros, 73 kWh akkumulátorral szerelt verzió 210 lóerős és 500 WLTP-hatótávot ígér.
- Egymotoros 98 kWh akkumulátorral szerelt verzió, ami már 230 lóerős és 660 kilométer megtételére képes.
- A legerősebb pedig a kétmotoros, összkerék meghajtású 98 kWh aksival. Ez már 320 lovat jelent, de ennek a hatótávban biztosan ára van - de azt már nem mondták el, mekkora.
Mindhárom verzió Allure vagy GT felszereltségben lesz kapható, viszont mindkettő választható hétszemélyes kivitelben. Színek terén hat közül lehet választani (Obsession Blue, Ingaro Blue, Okenite White, Pearl Black, Artense Grey, Titanium Grey), a GT verzióknál pedig a tető alapból feketére van fújva. Külső különbség még a kettő között, hogy az Allure-nál a 20 colos felni extra, míg a GT-nél alap. A tervek szerint a Peugeot még idén ősszel piacra dobja az E-5008-at.

Az oldalról ajánljuk
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.

