Bemutatták az STLA Medium platform új boldog haszonélvezőjét, a 4,79 méter hosszú Peugeot E-5008-at, ami 660 km-es WLTP hatótávot, hétszemélyes verziót és minden fontos, modern újítást ígér.
A Peugeot 5008 harmadik generációja köszöntött be ezzel, ami megkapta az új Peugeot-k stílusos dizájnját. Míg az első generáció MPV volt, a második SUV, addig a harmadik is SUV maradt, de ez egy ilyen világ.
Az új E-5008 elölről alig néz ki máshogy, mint az e-3008, ami nem meglepő, hiszen egy márka, azonos platform, csak a méret más. Viszont hátulról formájában már sokkal szögletesebb, a tetővonala sincs ívesen lecsapva, ugyanis a harmadik üléssorba kényelmesen már csak így lehetne beférni.
Nagy és modern
Kényelemből pedig talán hátul sem lesz hiány, ugyanis az E-5008 tengelytávja 2,9 méter, szélessége 1,89 méter, magassága pedig 1,69 méter. Ezzel együtt pedig nagy csomagteret is ígérnek:
- 7 fős konfigurációban 259 literes a csomatér,
- 5 fősben 748,
- és két fősben 1815 liter. Ezzel pedig két méter hosszú rakodóterünk van.
36Galéria: Peugeot E-5008
A harmadik sor mögötti csomagtartópadló kievehető és függőlegesen az ülések mögé helyezhető, ami további 80 liternyi csomagteret ad - bár a Peugeot ide inkább az olyan dolgok tárolását ajánlja, mint a „kedvenc sportfelszerelésünk”.
A második üléssor háttámlái öt pozícióban, egymástól függetlenül dönthetők, valamint maguk az ülések is tolhatók előre-hátra.
Az E-5008 belterét a Peugeot egy high-tech nappalinak nevezi dizájn szempontjából, amibe beletartozik a továbbfejlesztett i-Cockpit is beletartozik. Elöl egy akár 21 colos ívelt érintőkijelző foglal helyet, ami a műszeregység és az infotainment rendszer egyszerre. Kivéve az Allure verzióban, ott ugyanis kettő 10 colos kijelző van. Ez alatt középen 10 konfigurálható érintőgombot találunk, amelyekhez bármilyen beállítást, parancsot hozzáadhatunk.
A ChatGPT integráció is alap már, ha az autónkkal komolyabban szeretnénk beszélgetni, segítéget kérni tőle. Az autó maga pedig segít a vezetésben, ugyanis akár több mint 40 féle vezetést támogató/segítő rendszer működhet benne a Drive Assist Plus 2.0-nak hála.
Megújultak a kormánykerék kezelőszervei is, amik elvileg csak akkor aktiválódnak, ha a vezető megnyomja őket, ezzel elkerülve a véletlen nyomkodásokat.
Ezt a high-tech belteret a hangulat-LED-eken kívül pedig egy hatalmas, elöl nyitható panorámatető egészítheti ki.
Nem csak villanyosoknak
A Peugeot E-5008 azért belső égésű motorral is lesz kapható (ami valószínűleg E jelzés nélkül jön). Lesz egy hibrid variáns, amiben egy 136 lóerős benzinmotor foglal helyet hatfokozatú duplakuplungos váltóval, és mindezt egy elektromotor segíti. Ezzel a fogyasztása WLTP szerinti 5,8 l/100km.
A másik egy plug-in hibrid verzió, amiben egy 92 kW-os elektromotor és egy 150 lóerős belső égésű dolgozik. Azt viszont nem mondták el, hogy mekkora akkumulátorral szerelik, de 80 kilométeres hatótávot ígérnek vele. Valamint a benzintankja 60 literes.
Elektromos verziókból viszont már nagyobb a választék:
- Egymotoros, 73 kWh akkumulátorral szerelt verzió 210 lóerős és 500 WLTP-hatótávot ígér.
- Egymotoros 98 kWh akkumulátorral szerelt verzió, ami már 230 lóerős és 660 kilométer megtételére képes.
- A legerősebb pedig a kétmotoros, összkerék meghajtású 98 kWh aksival. Ez már 320 lovat jelent, de ennek a hatótávban biztosan ára van - de azt már nem mondták el, mekkora.
Mindhárom verzió Allure vagy GT felszereltségben lesz kapható, viszont mindkettő választható hétszemélyes kivitelben. Színek terén hat közül lehet választani (Obsession Blue, Ingaro Blue, Okenite White, Pearl Black, Artense Grey, Titanium Grey), a GT verzióknál pedig a tető alapból feketére van fújva. Külső különbség még a kettő között, hogy az Allure-nál a 20 colos felni extra, míg a GT-nél alap. A tervek szerint a Peugeot még idén ősszel piacra dobja az E-5008-at.