A világ legnagyobb akkugyártója szerint nem biztonságos a szilárdtest-akkumulátor
A világ egyik legnagyobb akkumulátorgyártó vállalata, a CATL (Contemporary Amperex Technology Company Limited) vezérigazgatója interjút adott a Financial Timesnak. Ebben arról beszélt, hogy sok másik piaci szereplővel együtt foglalkoznak a szilárdtest-akkumulátorokkal, de úgy véli, a technológia egyelőre nem biztonságos.
Tömeggyártásba került a „jövő akkumulátora"
Sok gyártó szerint a szilárdtest akkumulátoré a jövő.
Nyugodtan állíthatjuk, hogy a CATL a világ legnagyobb akkumulátorgyártója ha elektromos autók alá szerelhető egységekről van szó. A piac nagyjából 36 százalékát látják el és olyan márkákkal dolgoznak együtt többek között, mint a Porsche, a Hyundai, a BMW, a Ford vagy a Tesla. Folyamatosan kísérleteznek újabb és újabb technológiákkal, hogy egyre nagyobb hatótávot érjenek el az elektromos járművek, miközben könnyebbek, biztonságosabbak és gyorsabban tölthetőek lesznek. Erről is beszélt a vállalat vezérigazgatója, Dr. Robin Zeng.
Emellett elmondta, hogy legalább 10 éve ők is folyamatosan fejlesztik a szilárdtest-akkumulátorokat, amely sok másik gyártó és piaci szereplő szerint az elektromos autózásban használt akkumulátorok következő nagy lépése lehet. Szerinte azonban nem ilyen egyszerű a helyzet, és egyelőre érdemes fenntartásokkal kezelni a technológiát, hiszen nem biztonságos.
Elmondta, hogy a probléma maga a kémiai vegyület, amit alkalmaznak. A CATL tiszta lítium anódelektródát használ, ám ez a kémiában újabb problémákat vet fel. Ezt folyamatosan magas nyomás alatt kell tartani, ami nem biztonságos, mert az akkumulátor térfogata töltéskor és merítéskor enyhén változik. A másik probléma, hogy ha bármi miatt megsérül az akkumulátor tokozása, akkor mérgező lítium hidroxid szabadul fel, ami kárt tehet az autóban, annak utasaiban, a segítségnyújtó szervekben és a forgalom más résztvevőiben is.
Hozzátette, hogy a magas nyomású technológia miatt ezeknek az akkumulátorokank kevés töltési ciklusa lenne a biztonságos határon belül. Ezért úgy gondolja, hogy így nem tudják kereskedelmileg életképessé tenni. Ettől függetlenül nem temetik a dolgot és foglalkoznak vele, kutatják a lehetőségeket, csak egyelőre nem ebben látja a jövőt.
Zeng szerint jelenleg inkább a nátrium-ion akkumulátorokba érdemes komoly energiát fektetni. Ezekkel a félszilárdnak is nevezett egységekkel 2021 óta foglalkozik aktívabban a CATL és szeretnének úttörők lenni a technológiában. Szerintük jelentősen jobb értékeket lehet majd ezzel elérni, mint a jelenleg használt lítium-ion akkumulátorokkal, miközben ahhoz képest nem lesz drasztikus áremelkedés. Ebben egyébként nemcsak a CATL hisz, a Stellantis is elkezdett dolgozni a nátrium-ion akkumulátoron, bár ők főleg a súlycsökkentésre mennének rá az elektromos autóknál.
Forrás: Carbuzz

Az oldalról ajánljuk
- Gumidoktor
Nehéz kérdés: C-s vagy nem C-s kell a Volkswagenre?
A T6 Multivan nagy, de vajon kell hozzá kisteherautókra való gumi?
- Hírek
165 km/h-val menekült a rendőrök elől egy győri autós, vádat emeltek ellene
Az autós egy rakás szabályt megszegett és végül a rendőrök elől is sikerült meglógnia.
- Közélet
Melegedhetsz-e az autódban részegen, járó motorral?Ittas járművezetés kísérlete - a lámpák döntenek el mindent
Az autódban józanodnál ki egy hosszú éjszaka után? Nem túl jó ötlet. Ha mégis így döntesz, készülj fel ittas járművezetésből is.
- Hírek
Elon Musk visszafordul
Felemás eredmények jöttek a Teslától, de végül jól jött ki belőle.
- Hírek
Hazai pályán rúgta seggbe a Volkswagen a Teslát
Volkswagen +157 százalék, Skoda +93 százalék, BMW +21 százalék. Kik a kivételek?
- Hírek
42 hangszórós házimozival és napágyként dönthető ülésekkel mutatták meg a Mercedes Vision V-t
A különleges koncepcióból egészen sok részletet adaptálhatnak majd a 2026-ban érkező elektromos Mercedes V-osztályba.
- Szerelem
A speckó Skyline-ok nyúlüregeNagyon menő Skyline-ok – Második rész
Te is imádod a Nissan Skyline-okat? Akkor szerencséd van: durva, ritka és különleges kiadások következnek.
- Hírek
Rengetegen vezettek ittasan a húsvéti hosszú hétvégén
Az ellenőrzések során Budapesten és Pest vármegyében akadt fenn a legtöbb ittas sofőr.
- Hírek
Ha túl erősen csukod le a Charger Daytona csomagtartóját, tönkremegy a zár
Nem lett minden részletében olyan masszív autó, ahogy a Dodge tervezte.
- Hírek
Brutális Honda motorral és nevetséges önsúllyal támad a thaiföldi Tera S Motor
Megjelenése alapján a T63-at inkább versenypályára tervezték, mintsem utcára.
- Hírek
Önvezetés helyett bármi más - kedden rajtol a Sanghaji Autószalon
Az önvezető technológiákról szólt volna a Sanghaji Autószalon, de egy baleset keresztbe tett mindenkinek.
- Hírek
A BYD megcsinálja, amit más eddig nem mert megtenni
A kínaiak helyet kérnek a japán törpék klubjában.
- Hírek
Döbbenetes tempóban zuhan a Teslák ára, de van akinek ez jó
Kaptak egy újabb rossz hírt azok, akiknek Teslájuk van. Egy jót pedig azok, akik szeretnének egyet.
- Hírek
Jajj nekünk, ismét drágul az üzemanyag
Csütörtöktől a gázolajért és a benzinért is többet kell fizetni. Igaz, nem sokkal.
- Hírek
Vipert akart, de csak Corvette volt kérnél: megszületett a Corviperette
Az üvegszálas karosszéria alatt egy öreg, C3-as Corvette lapul.
- Hírek
F1 kibeszélő: Norris és Piastri nem ért egyet, a Red Bull vitatkozik, Hamilton egyre frusztráltabb
Vitás eseményekből és érdekes nyilatkozatokból ezúttal sem volt hiány. Lássuk a Szaúd-Arábiai Nagydíj legfontosabb beszédtémáit!
- Hírek
Itt az első nagyon kínai AUDI (élőben is láttuk)
A típust kifejezetten Kínában fejlesztették, Kína számára.
- Belsőség
Akkor mi most elhúztunk Kínába!
Shanghai Auto Show, gyárlátogatás és tesztvezetés is vár ránk a következő egy hétben.
- Hírek
A CATL új akkumulátorával a 2,5 kilométer/másodperc sem lehetetlen
Több újdonságot is bemutatott a gyártó.
- Hírek
Kigyulladt egy kamion, lezárták az M1-es autópályát
A főváros felé vezető oldalon, a 144 és 145. kilométer között történt a baleset.
- Hírek
Fura off-road-dragstert építettek ebből a szerencsétlen Nissan Skyline alapú Infinitiből
Vannak furcsa épített autók, de nem feltétlen kellett volna elkészülnie.
- Hírek
A Stellantis távol-keleti márkája egy elektromos szedánnal venné be Kínát
A Leapmotor egy újabb elektromos szedánnal erősíti modellpalettáját.

