Meglepően kevés pénzért kínál pokoli gyorsulást az új Tesla Model 3 Performance
Még 2023 szeptemberében mutatták be a Tesla Model 3 frissített változatát a Highland-et, de első körben csak az RWD és a Long Range kivitelt kezdték forgalmazni. Most végre megérkezett a legerősebb, Performance néven futó kivitel is, amely egy rakás új technikát sorakoztat fel, ráadásul ezek nem csak a lemezek alatt érzékelhetőek, hanem a karosszérián is látszanak.
Megérkezett a frissített Tesla Model 3!
Új arc, frissített belső, nagyobb hatótáv.
Szembetűnő az új, megnövelt méretű piros féknyereg és a 20 colos, kovácsolt alumínium felnik is, utóbbiak ezúttal Pirelli P ZERO 4 gumikat kaptak. Ezek nem csak őrült jól tapadnak, de alacsony gördülési ellenállásuknak köszönhetően normál használat mellett hozzájárulnak a (WLTP szerint) 528 kilométeres hatótávhoz – bár az amerikai oldalon 296 mérföld, azaz 476 kilométer szerepel.
Most először a karosszérián is komolyabban fejlesztettek, ugyanis agresszívabb első és hátsó lökhárítókat faragtak az M3P-nek, valamint felkerült néhány szénszálas kiegészítő és egy diffúzor is. A változtatások sora folytatódik az utastérben is, ugyanis a sportos modell végre sportos üléseket is kapott jobb oldaltartással, ami nem véletlen, hiszen a korábbi fotelek oldaltartása a nullához konvergált.

Mégsem ez a lényeg, hanem hogy mennyit dolgoztak a – sajtóanyag szerint – legerősebb Model 3 szerkezetén, bár ezt egyelőre sem megerősíteni, vagy megcáfolni nem tudjuk, várjuk a tesztautót. Több helyen megerősítették a vázat, a futóművet, illetve a bekötési pontokat, de merevebbek lettek a rugótornyok is.
Reszteltek a futómű hangolásán, illetve adaptív lengéscsillapítókat is kapott, melyek nem csak az útviszonyokhoz és a kiválasztott menetmódhoz alkalmazkodnak, de a sofőr vezetési stílusához is - állítólag. Utóbbit már több gyártó is elsütötte marketing anyagaiban, a valóság viszont sokszor csak annyit jelent, hogy gombnyomásra puhul vagy keményedik a rendszer, mindenféle varázslatot nélkülözve.
Most először kapott ilyen technikát az M3P, ennek kapcsán pedig a Tesla kiemelte, hogy egy házon belül készített szoftver kezeli majd a rendszert. A működését azért érdemes egy egészséges kételkedéssel fogadni, hiszen Elon Musk jól áll ígéretekből, melyek ha idővel el is készültek, mégsem mindig úgy működnek, ahogy azt a tulajdonosok elvárnák.
Az M3P az RWD-hez és LR-hez hasonlóan megkapta a HW4-et, vagyis a negyedig generációs hardware csomagot is, bár a hozzátartozó szoftver még mindig fejlesztés alatt van.
Az új M3P teljesítménye már egyel érdekesebb kérdés, mert nem mindenhol egyeznek a bemutatott számok. A sajtóanyagban úgy hivatkoznak rá, hogy ez az eddigi legerősebb Model 3, de konkrét számokat nem írnak, csak azt, hogy az új rendszernek köszönhetően 32 százalékkal emelkedett a hirtelen leadható teljesítmény, 16-tal a nyomaték, illetve 22-vel a folyamatos teljesítmény. A Tesla hivatalos oldalán 510 lóerőt írnak és ehhez 2,9 másodperces 0-100-as sprintet, ami a korábbi Performance 3,3 másodpercéhez képest szép ugrás.
A meglepetés viszont a magyar oldalon (és egyebek között a többi európai oldalon is) éri az embert. Az autó adatlapján ugyanis 460 lóerő jelenik meg és csupán egy 3,1 másodperces 0-100-as adat. A végsebesség egyébként mindkét oldalon 262 km/h, ami egy mesterségesen lekorlátozott érték lehet.
Az 50 lóerőnyi különbség oka az akkumulátorcsomag környékén rejtőzhet. Az amerikai kivitel ugyanis Panasonic egységet kapott, mely nagyobb, hirtelen leadható teljesítményt tud produkálni, a világ többi részére szállított M3 viszont shanghai gyártású, amelyek LG akkupakkokat kaptak, amelyek valamivel gyengébbet ejakulálnak. Ezek alapján úgy tűnik, hogy Európának be kell érnie egy harmatosabb Model 3 Performance-szal, bár ha beindul a berlini gyártás, ez még változhat.
A 0-100-as sprint interkontinentális eltérésének oka pedig a mértékegységekre vezethető vissza, ugyanis Amerikában 0-60mph (95.6km/h) adatot adnak meg, Európában pedig 0-100km/h-t.
Unatkozni azonban a 460 lóerős kivitellel sem fog senki, hiszen az adaptív futómű mellett megkapja a Track Mode V3 versenypálya üzemmódot is. Ez összefogja az autó minden menésért felelős elektronikáját és úgy hangolja, hogy a lehető legtöbbet hozza ki az autóból. Ebben részt vesznek majd a két villanymotoros (tengelyenként egy) hajtás, a futómű, a kormányzás, a fék (és a rekuperáció), a Tesla VDC (Vehicle Dynamics Controller) rendszere és az egyéb vezetéstámogató elektronikák is.
A friss Model 3 Performance első példányainak átadását már akár 2024 második negyedévében megkezdhetik. Amerikában 20 millió alatt van a típus indulóára, nálunk ez 22,37 millió forint. Összességében nem sok azért cserébe, amit az autó technika és dinamika fronton letesz az asztalra, de már az alap kivitel 17 milliós indulóára is elég kedvező.

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Cáfolta a Volkswagen egy új Audi R8 érkezését
Egy középmotoros, belső égésű motorral szerelt sportautó nem szerepel a terveik között.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!

