Még nagyobb akkumulátorral és hatótávval jön a frissített Kia EV6
- Frissítést kapott a Kia EV családjának az első tagja, az EV6
- Merevebb karosszériát, több ponton erősítést és frissített adaptív futóművet kapott
- Az eddigi 77,4 kWh-s akkumulátort egy 84 kWh-s csomag váltja fel
- Módosítottak a külső dizájnon, szinte teljesen átfaragták az autó elejét
- A beltérben újítottak a panoráma kijelzőn és került az autóba ujjlenyomat-olvasó
- A hivatalos bemutató majd csak jövő hónapban esedékes, de már most tudni, hogy olyan 14,5 és 16,5 millió forint között lesz az EV6 felszereltségtől függően
Csak három éve, hogy élőben láthattuk a Kia EV6-ot és a gyártó szerint máris megérett a frissítésre. Igazítottak a dizájnon, hogy kevésbé lógjon ki a Kia EV családjának a sorából, de az igazi újítás a lemezek alatt történt. Ettől függetlenül teljesen újrarajzolták az autó elejét, míg érdekes módon a hátulját nagyjából békén hagyták, így is elég modern volt. Módosítottak a felniválasztékon is, innentől 19 és 20 colos kerül majd az extralistába fekete és ezüst színben.
Belül a középkonzol szinte változatlan maradt, csupán az indítógomb mellett helyeztek el egy ujjlenyomat-olvasót, hogy a regisztrált sofőrök akár kulcs nélkül is tudják használni az autót. A kormány alapjaiban maradt ugyanúgy kétküllős, de reszeltek a formáján és megváltozott mögötte a műszercsoport is. Az egész panoráma kijelzőt felfrissítették és egy még jobb szoftver került rá, aminek köszönhetően például elérhető lett a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto, illetve tud online frissíteni ha kell.
Újdonság a digitális visszapillantó tükör és a kiterjesztett valósággal dolgozó head-up display is. Utóbbi a prémium Genesis modellekből érkezett és az első kamera képét felhasználva segít nekünk navigációs utasításokat vetíteni az útra.
Az EV6 eddig sem rendelkezett alacsony hatótávval, de elengedik az eddigi 77,4 kWh-s akkumulátort és 84 kWh-s csomagot építenek be helyette. Ez nem olyan jelentős növekedés, de az új akkumulátor már támogat 350 kW-tos DC gyorstöltést, úgyhogy mindenképpen előrelépés.
A hagyományos hátsókerekes modellek villanymotorja 229 lóerőt – 350 Nm nyomaték mellett– , míg az összkerekes EV6 rendszere már 326 lóerőt tud majd 605 Nm nyomatékkal. Arról egyelőre nem érkezett hír, hogy a bődületesen erős EV6 GT 585 lóerején emeltek-e esetleg a mérnökök, de valószínűleg azzal is foglalkoznak majd a frissítés során.
Hogy az EV6 bírja majd az erősebb villanymotorokat és a hatalmas nyomatékot, több ponton megerősítették a szerkezetét, így még merevebb lett az autó. A sportos vezetéshez frissítettek az adaptív futómű rendszeren, ezzel nem csak stabilabb, de ha kell akkor sokkal komfortosabb is lehet az autó. Ennek érdekében több zajszigetelést alkalmaztak és állítólag a villanymotorok is csendesebbek lettek, mint eddig.
A hivatalos bemutató majd csak jövő hónapban esedékes, addig valószínűleg várni kell majd a pontos adatokra. Azt viszont már most elárulták, hogy az EV6 Light 55,4 millió koreai wonról, átszámítva 14,5 millió forintról indul majd, míg a legdrágább GT-Line 63,15 millió won lesz, azaz 16,5 millió forint.
Forrás: Carscoops