Még nagyobb akkumulátorral és hatótávval jön a frissített Kia EV6
- Frissítést kapott a Kia EV családjának az első tagja, az EV6
- Merevebb karosszériát, több ponton erősítést és frissített adaptív futóművet kapott
- Az eddigi 77,4 kWh-s akkumulátort egy 84 kWh-s csomag váltja fel
- Módosítottak a külső dizájnon, szinte teljesen átfaragták az autó elejét
- A beltérben újítottak a panoráma kijelzőn és került az autóba ujjlenyomat-olvasó
- A hivatalos bemutató majd csak jövő hónapban esedékes, de már most tudni, hogy olyan 14,5 és 16,5 millió forint között lesz az EV6 felszereltségtől függően
Csak három éve, hogy élőben láthattuk a Kia EV6-ot és a gyártó szerint máris megérett a frissítésre. Igazítottak a dizájnon, hogy kevésbé lógjon ki a Kia EV családjának a sorából, de az igazi újítás a lemezek alatt történt. Ettől függetlenül teljesen újrarajzolták az autó elejét, míg érdekes módon a hátulját nagyjából békén hagyták, így is elég modern volt. Módosítottak a felniválasztékon is, innentől 19 és 20 colos kerül majd az extralistába fekete és ezüst színben.
Kis aksi, kis motor, nagy megrázkódtatás
Alapkivitelű elektromos autónál mi lehetne más a kérdés, minthogy mire elég a legkisebb motor és a legkisebb aksi. Főként egy olyannál, ami sportosnak akarja mutatni magát.

Belül a középkonzol szinte változatlan maradt, csupán az indítógomb mellett helyeztek el egy ujjlenyomat-olvasót, hogy a regisztrált sofőrök akár kulcs nélkül is tudják használni az autót. A kormány alapjaiban maradt ugyanúgy kétküllős, de reszeltek a formáján és megváltozott mögötte a műszercsoport is. Az egész panoráma kijelzőt felfrissítették és egy még jobb szoftver került rá, aminek köszönhetően például elérhető lett a vezeték nélküli Apple CarPlay és Android Auto, illetve tud online frissíteni ha kell.
Újdonság a digitális visszapillantó tükör és a kiterjesztett valósággal dolgozó head-up display is. Utóbbi a prémium Genesis modellekből érkezett és az első kamera képét felhasználva segít nekünk navigációs utasításokat vetíteni az útra.
Az EV6 eddig sem rendelkezett alacsony hatótávval, de elengedik az eddigi 77,4 kWh-s akkumulátort és 84 kWh-s csomagot építenek be helyette. Ez nem olyan jelentős növekedés, de az új akkumulátor már támogat 350 kW-tos DC gyorstöltést, úgyhogy mindenképpen előrelépés.
A hagyományos hátsókerekes modellek villanymotorja 229 lóerőt – 350 Nm nyomaték mellett– , míg az összkerekes EV6 rendszere már 326 lóerőt tud majd 605 Nm nyomatékkal. Arról egyelőre nem érkezett hír, hogy a bődületesen erős EV6 GT 585 lóerején emeltek-e esetleg a mérnökök, de valószínűleg azzal is foglalkoznak majd a frissítés során.
Több száz lóerős koreai premier – sperrel!
Van előnye, ha villamossági tapasztalatok birtokában áll neki valaki elektromos autót építeni. Még akkor is, ha ez más iparágból gyűlt össze.
Hogy az EV6 bírja majd az erősebb villanymotorokat és a hatalmas nyomatékot, több ponton megerősítették a szerkezetét, így még merevebb lett az autó. A sportos vezetéshez frissítettek az adaptív futómű rendszeren, ezzel nem csak stabilabb, de ha kell akkor sokkal komfortosabb is lehet az autó. Ennek érdekében több zajszigetelést alkalmaztak és állítólag a villanymotorok is csendesebbek lettek, mint eddig.
A hivatalos bemutató majd csak jövő hónapban esedékes, addig valószínűleg várni kell majd a pontos adatokra. Azt viszont már most elárulták, hogy az EV6 Light 55,4 millió koreai wonról, átszámítva 14,5 millió forintról indul majd, míg a legdrágább GT-Line 63,15 millió won lesz, azaz 16,5 millió forint.
Forrás: Carscoops

Az oldalról ajánljuk
- Hírek
Villanyautó-kockázat: kimatekozták
Évente kevesebb mint 2 százalékos a mínusz.
- Hírek
Kínai résztulajdon miatt nem fejleszti amerikai gyárát a Pirelli
Az Egyesült Államok vezetősége szeretné a fejlesztést, de nem nézi jó szemmel a kínai tulajdonrészt.
- Hírek
12 év után újra kiosztott egy aláírást Michael Schumacher
Egy jó ügyet támogat.
- Hírek
Hatalmas a torlódás az M1-es autópályán, kerülőutat javasol az Útinform
A tavasz általában az útfelújítások és karbantartási munkák időszaka. Ezt most a saját bőrükön tapasztalják meg az M1-esen haladó sofőrök.
- Tesztek
Hathengeres röfröfröfTeszt: BMW 540d xDrive Touring
Édes kilók, luxusháj, disznómód megy a háromliteres dízel kombi.
- Olajdoktor
Olaj kéne a Volvóba, de Zambiában nem lehet kapni (itt élek)
Afrikában egyáltalán nem árulnak olyan olajat, ami nekem kéne. Ilyenkor mi van?
- Közélet
Alkudni, alkudni, alkudni! A próbaút alatt rángató váltó nem rejtett hiba
Ha úgy érzed a vétel előtti átnézés során, hogy valami nem jó az autón, hagyd ott, keress másikat! A szavatosság ilyen helyzetben egyáltalán nem véd.
- Hírek
Piastri behúzta a mozgalmas Bahreini Nagydíjat, Verstappen csak a hatodik
Történésekben nem volt hiány a szezon negyedik versenyén, de Oscar Piastrit senki sem tudta zavarba hozni.
- Hírek
Kombi-SUV-izé lett a Subaru Trailseeker, és megy, mint a vesztés
A Subaru bemutatta a Trailseekert, amiről még azt se könnyű megmondani, hogy milyen kategóriában játszik. Viszont rohadt gyors.
- Hírek
Büntetővámok helyett minimumár bevezetéséről tárgyal egymással Kína és az Európai Unió
Kína köszöni a közreműködést Trump elnök úrnak.
- Hírek
Vámcsapás a villanyautókra: csak a villanyszámlán lehet spórolni
Megakaszthatja az elektromos autók térnyerését a vámcunami.
- Vélemény
10 sportautó, amit neked kell befejezned
Karottával összegyűjtöttük azokat az autókat, amikből szimpatikus költségvetés birtokában ütőképes sportautót lehet faragni.
- Hírek
Második legnépszerűbb autó a Tesla
Megelőzte a Focust. Az élen pedig a Golf áll.
- Hírek
F1: 2029-ig biztosan nem térnek vissza a V10-es motorok, de utána még van remény
Erre jutottak a sportág motorgyártói egy nagyszabású megbeszélés során.
- Hírek
44 ezer Audit hívnak vissza, a fél modellpaletta érintett
A probléma digitális műszeregységgel kapcsolatos.
- Hírek
Kamion és autó ütközött frontálisan az M0-son
A baleset Törökbálint közelében történt.
- Hírek
Rossz nézni, ahogy egy fa szétlapít egy Ford Kugát
A baleset durván néz ki, de akad jó hír is.
- Hírek
Kényszerszünetet rendeltek el az egyik GM-gyárban
Nem alakul valami fényesen az átállás az elektromos kisáruszállítók használatára az Egyesült Államokban.
- Tesztek
Vagány, molett macskaMenetpróba: Ford Puma Gen-E – 2025.
Az elektromos Puma papíron baromi ígéretes tárgy, de tényleg ott van benne a Ford legendás fűszerezése?
- Közélet
Ti kértétek, kipróbáltuk: Renault Scenic 370 000-ért 😱😱😱 - Murvaélet Extra
Ezt az autót ti kértétek, úgyhogy visszamentünk és leteszteltük.
- Tesztek
Becserkésztük az új KIA EV3-at!
Megérkezett egy újabb fontosnak vélt modell a pukkadásig duzzadt elektromos autó piacon. Külsőre is kellőképpen érdekes ahhoz a KIA EV3, hogy részletesebben is foglalkozzunk vele, mégis talán használat közben derül fény az igazi értékeire.
- Technika
Két hét után tréleren, de Csabi szereti a Model 3-atMűhelyPRN: Tesla Model 3 Long Range – 2019.
A Model 3 a használt villanyautók egyik legjobb ár/érték arányú választása, hibái viszont lehetnek, amikre lehet költeni a pénzt. Guru az adásban!
- Gumidoktor
Elcseszte a gumis a forgásirányt, lehet belőle szálszakadás?
Négy új gumi közül egyet rosszul szereltek fel, de mentem már vele párezer kilométert. Sérülhetett a gumi?
- Hírek
A McLaren is harcba száll a Le Mans-i 24 órás megnyeréséért
Továbbra is hatalmas siker a Hypercar széria.
- Hírek
Végsebességet tesztelhetett egy félcédulás a 21-es főúton
Vagy a megengedett sebesség kétszeresét próbálta elérni.
- Hírek
Újabb tanulmány jósol milliós áremelkedést az USA autópiacán
Ezúttal a Goldman Sachs készült el a saját előrejelzésével, ami 2000 és 4000 dollár közötti drágulást feltételez.
- Nepperűző
Húsz év után cserélnénk családi Volkswagent, de mire?
Ezúttal is hosszú távra tervezünk, 4-4,5 millió forint a keret.

