„Komoly csapdába esik minden olyan ország, mely védővámokat vet ki a kínai autókra” - állítja a Stellantis vezére

2024.05.23. 15:43

  • Több más gyártó után most a Stellantis is felemelte a hangját a a kínai autómárkákra kivetetendő európai vámok kapcsán.
  • Carlos Tavares szerint az ilyen törekvések „komoly csapdát" jelentenek az országok számára.
  • A vezető szerint a kínai offenzívával szemben nem védekezni kell, hanem a részévé kell válni.

Egyre inkább forrósodik a helyzet a kínai autómárkákra kivetetendő európai vámokat illetően. Míg egyes lobbisták kemény védővámokkal nehezítenék az ázsiai márkák nyugati terjeszkedését, egyre több autómárka emeli fel a hangját az ilyen ötletek ellen. Ezúttal a Stellantis vezetője, Carlos Tavares fogalmazta meg kétségeit.

Képernyőkép 2024-05-23 125925.png



Tavares szerint a kemény védővámok bevezetése több szempontból is „komoly csapda azoknak az országoknak, amelyek ezt az utat választják." A vezető attól tart, hogy az ilyen törekvések tovább fokoznák az inflációt mindamellett, hogy az európai gyártók így sem tudnák elkerülni az alapos átszerveződést. „Amikor a kínai konkurenciával harcolva 30 százalékos árkülönbözetet próbálsz leküzdeni, lesznek szociális következmények. De a kormányok, Európa kormányai nem akarnak szembesülni az igazsággal. Nem csak beszélgetünk egy Darwini periódusról, már benne is vagyunk."  – fogalmazott Tavares.

A vezető persze ettől még tudja, hogy nehéz lesz megküzdeni az ázsiaiakkal: „Nem lesz könnyű a kereskedőknek, nem lesz könnyű a beszállítóknak és nem lesz könnyű az OEM-eknek sem. Mind tudjuk, hogy Európában mindenki csak addig beszél a változásról, míg másnak kell változtatnia." Tavares szerint az egyetlen megoldás, ha követik a kínaiak példáját: „Meg próbálunk kínaiként működni. Ez azt jelenti, hogy a kínai offenzívával szembeni tisztán defenzív hozzáállás helyett mi is részei akarunk lenni a kínai offenzívának." – mondta a vezető.

Utóbbi célkitűzés egyértelmű jeleként a Stellantis nemrég szerződést kötött a kínai Leapmotorral, hogy Európában forgalmazhassa és – legalább részben – gyárthassa a márka modelljeit.